Kursy i szkolenia żeglarskie BWC i TSF
Powiedzmy to sobie wprost – TO NIE SĄ ZWYKŁE KURSY i szkolenia żeglarskie i nie należy ich mylić z innymi dostępnymi na rynku manewrówkami. Jeżeli szukasz lekkiego i przyjemnego szkolenia żeglarskiego aby „kupić” sobie patent jstm lub jedynie liznąć minimum materiału potrzebnego do pływania w łagodnych warunkach, modląc się o brak gorszej pogody i żeglarskich niespodzianek – NIE ZAPISUJE SIĘ! Na naszych kursach szkolimy w przyjaznej, luźnej atmosferze, bez terroru i zbędnej „spiny” ale to są szkolenia dla osób chcących naprawdę solidnie się zmęczyć i umieć poradzić sobie w KAŻDEJ rejsowej sytuacji.
W opisie każdego z naszych kursów na skippera znajdziesz szczegółowy program i wszystkie informacje. Jedno je łączy – są szalenie intensywne (8-10h dziennie manewrów portowych plus warsztaty/wykłady/brain stormingi/case study od 20:00 nawet do 1:00 w nocy nie są na nich niczym nadzwyczajnym). To jest naprawdę piekielnie konkretna dawka praktycznej wiedzy i niecodziennych umiejętności.
Powiedzmy to sobie wprost – TO NIE SĄ ZWYKŁE KURSY i szkolenia żeglarskie i nie należy ich mylić z innymi dostępnymi na rynku manewrówkami. Jeżeli szukasz lekkiego i przyjemnego szkolenia żeglarskiego aby „kupić” sobie patent jstm lub jedynie liznąć minimum materiału potrzebnego do pływania w łagodnych warunkach, modląc się o brak gorszej pogody i żeglarskich niespodzianek – NIE ZAPISUJE SIĘ! Na naszych kursach szkolimy w przyjaznej, luźnej atmosferze, bez terroru i zbędnej „spiny” ale to są szkolenia dla osób chcących naprawdę solidnie się zmęczyć i umieć poradzić sobie w KAŻDEJ rejsowej sytuacji.
W opisie każdego z naszych kursów na skippera znajdziesz szczegółowy program i wszystkie informacje. Jedno je łączy – są szalenie intensywne (8-10h dziennie manewrów portowych plus warsztaty/wykłady/brain stormingi/case study od 20:00 nawet do 1:00 w nocy nie są na nich niczym nadzwyczajnym). To jest naprawdę piekielnie konkretna dawka praktycznej wiedzy i niecodziennych umiejętności.
Ile razy patrząc na innych kapitanów zastanawiałeś się „skąd oni to wiedzą” lub „jak oni to robią”? W Blue Water uczymy naprawdę nietypowych i ekstremalnych rzeczy oraz przekazujemy Ci wiedzę, której nie udostępnia nikt inny ani w książkach ani na innych kursach. Jest to nasz autorski program bazujący na kilkunastu latach zawodowego prowadzenia rejsów przez naszych skipperów na 7 kontynentach. Szczegóły znajdziesz w opisie każdego kursu żeglarskiego tutaj: lista kursów i warsztatów
Ile razy patrząc na innych kapitanów zastanawiałeś się „skąd oni to wiedzą” lub „jak oni to robią”? W Blue Water uczymy naprawdę nietypowych i ekstremalnych rzeczy oraz przekazujemy Ci wiedzę, której nie udostępnia nikt inny ani w książkach ani na innych kursach. Jest to nasz autorski program bazujący na kilkunastu latach zawodowego prowadzenia rejsów przez naszych skipperów na 7 kontynentach. Szczegóły znajdziesz w opisie każdego kursu żeglarskiego tutaj: lista kursów i warsztatów
TRUDNE MANEWRY TO CODZIENNOŚĆ
na naszych kursach żeglarskich
Parkowanie obok katamaranu mimo, że jest tak wąsko? Da się.
Trudne manewry w ciasnych wnękach między muringami? Jak najbardziej.
Nauka wycinania lin i sieci zaplątanych w śrubę jachtu? Oczywiście (dla chętnych).
Parkowanie obok katamaranu mimo, że jest tak wąsko? Da się.
Trudne manewry w ciasnych wnękach między muringami? Jak najbardziej.
Nauka wycinania lin i sieci zaplątanych w śrubę jachtu? Oczywiście (dla chętnych). Uczymy także (w praktyce) bezpiecznego wchodzenia na maszt.
Zacieśniona cyrkulacja z wpychaniem się między inne jachty?
Dziesiątki razy dziennie. Także przy silnym bocznym wietrze (również przy 6-7 B).
Zacieśniona cyrkulacja z wpychaniem się między inne jachty?
Dziesiątki razy dziennie. Także przy silnym bocznym wietrze (również przy 6-7 B).
WAŻNE INFORMACJE O PROGRAMIE
naszych kursów i szkoleń żeglarskich
W odróżnieniu od standardowych kursów żeglarskich oraz tzw. „manewrówek doszkalającyh”, „kursów skipperskich” itp., nie praktykujemy manewrów przy pustej kei (bez innych jachtów zacumowanych CIASNO po bokach miejsca naszego cumowania), ani w portach z dużą ilością miejsca NAPRZECIW pomostu, do którego cumujemy (jak np. w większości polskich portów oraz w niektórych marinach w Chorwacji zwłaszcza przy zewnętrznych kejach, pirsach typu T-head, itp.), nie ćwiczymy także podejścia do znacznie łatwiejszych pomostów z Y-bomami (nie mają wystających muringów ani kotwic na dziobach jachtów, nie generują ryzyka zaczepienia o relingi stojących obok jachtów naszymi odbijaczami lub relingami, zwłaszcza przy silnym bocznym wietrze, itd.). Do minimum ograniczamy także znacznie łatwiejsze cumowania longside.
Zawsze gdy to możliwe, kursanci mogą śmiało ćwiczyć podejścia rufą między inne jachty i muringi, także „na milimetry” (patrz filmy poniżej).
Dodatkowo, na naszych kursach uczymy w praktyce, na wodzie (a nie na tablicy), w ciasnej marinie (a nie w zatoce, szerokim porcie miejskim, lub marinie, w której odległości do jachtów naprzeciw/po bokach są duże), często przy silnym bocznym wietrze (podczas Skippers Hell Week-u ćwiczymy także przy 6-7 B nie uciekając w inne, szersze części mariny), m.in.:
- manewrów bez steru strumieniowego (specjalnie go nie używamy, gdyż nie każdy jacht czarterowy go posiada plus lubi się on popsuć w najmniej odpowiednim momencie a przy silnym wietrze i tak niewiele pomaga)
- manewrów z symulacją awarii silnika, sterociągów, cięgien gazu i zmiany biegów
- cumowania jachtu, na którym w ogóle nie działa silnik, pomiędzy inne jachty stojące przy kei z muringami (a nie tylko do kei longside) w sytuacji gdy nie można przy tej kei rzucać kotwicy
- manewrów solo (bez pomocy załogi i obsługi portu) oraz z przeszkadzającą załogą (trudni delikwenci, dzieci i inne przypadki)
Liczba godzin manewrów portowych (nie mylić z traceniem czasu na pływanie między portami lub manewry pod żaglami/podejścia do boi itp. „zapychacze czasu” poza portem lub „ćwiczenia praktyczne” ale nie na wodzie lub nie cumowanie lub nie w porcie…): około 8-10h dziennie (2 razy więcej niż na innych kursach). Dotyczy kursów: Skipeprs Hell Week oraz Wirtuozi Katamaranów.
Liczba godzin wieczornych/nocnych wykładów: około 4-5 h dziennie (dotyczy Skippers Hell Week-u i Wirtuozów Katamaranów, w niektórych terminach część wykładów odbywa się wieczorami, część online). Na naszych kursach celowo nie robimy wykładów w trakcie dnia, gdyż zależy nam aby kursanci mogli maksymalnie wykorzystać czas na ćwiczenia praktyczne z manewrowania jachtem w marinie.
Na potrzeby naszych kursów opracowaliśmy także naszą autorską metodologię nauczania manewrów, różniącą się znacznie od każdego innego kursu. Dzięki innowacyjnemu i nietypowemu podejściu, udało na m się zwiększyć o ponad 200% tempo przyswajania nowych umiejętności przez kursantów (sprawdź opinie uczesników poniżej).
W odróżnieniu od standardowych kursów żeglarskich oraz tzw. „manewrówek doszkalającyh”, „kursów skipperskich” itp., nie praktykujemy manewrów przy pustej kei (bez innych jachtów zacumowanych CIASNO po bokach miejsca naszego cumowania), ani w portach z dużą ilością miejsca NAPRZECIW pomostu, do którego cumujemy (jak np. w większości polskich portów oraz w niektórych marinach w Chorwacji zwłaszcza przy zewnętrznych kejach, pirsach typu T-head, itp.), nie ćwiczymy także podejścia do znacznie łatwiejszych pomostów z Y-bomami (nie mają wystających muringów ani kotwic na dziobach jachtów, nie generują ryzyka zaczepienia o relingi stojących obok jachtów naszymi odbijaczami lub relingami, zwłaszcza przy silnym bocznym wietrze, itd.). Do minimum ograniczamy także znacznie łatwiejsze cumowania longside.
Zawsze gdy to możliwe, kursanci mogą śmiało ćwiczyć podejścia rufą między inne jachty i muringi, także „na milimetry” (patrz filmy poniżej).
Dodatkowo, na naszych kursach uczymy w praktyce, na wodzie (a nie na tablicy), w ciasnej marinie (a nie w zatoce, szerokim porcie miejskim, lub marinie, w której odległości do jachtów naprzeciw/po bokach są duże), często przy silnym bocznym wietrze (podczas Skippers Hell Week-u ćwiczymy także przy 6-7 B nie uciekając w inne, szersze części mariny), m.in.:
- manewrów bez steru strumieniowego (specjalnie go nie używamy, gdyż nie każdy jacht czarterowy go posiada plus lubi się on popsuć w najmniej odpowiednim momencie a przy silnym wietrze i tak niewiele pomaga)
- manewrów z symulacją awarii silnika, sterociągów, cięgien gazu i zmiany biegów
- cumowania jachtu, na którym w ogóle nie działa silnik, pomiędzy inne jachty stojące przy kei z muringami (a nie tylko do kei longside) w sytuacji gdy nie można przy tej kei rzucać kotwicy
- manewrów solo (bez pomocy załogi i obsługi portu) oraz z przeszkadzającą załogą (trudni delikwenci, dzieci i inne przypadki)
Liczba godzin manewrów portowych (nie mylić z traceniem czasu na pływanie między portami lub manewry pod żaglami/podejścia do boi itp. „zapychacze czasu” poza portem lub „ćwiczenia praktyczne” ale nie na wodzie lub nie cumowanie lub nie w porcie…): około 8-10h dziennie (2 razy więcej niż na innych kursach). Dotyczy kursów: Skipeprs Hell Week oraz Wirtuozi Katamaranów.
Liczba godzin wieczornych/nocnych wykładów: około 4-5 h dziennie (dotyczy Skippers Hell Week-u i Wirtuozów Katamaranów, w niektórych terminach część wykładów odbywa się wieczorami, część online). Na naszych kursach celowo nie robimy wykładów w trakcie dnia, gdyż zależy nam aby kursanci mogli maksymalnie wykorzystać czas na ćwiczenia praktyczne z manewrowania jachtem w marinie.
Na potrzeby naszych kursów opracowaliśmy także naszą autorską metodologię nauczania manewrów, różniącą się znacznie od każdego innego kursu. Dzięki innowacyjnemu i nietypowemu podejściu, udało na m się zwiększyć o ponad 200% tempo przyswajania nowych umiejętności przez kursantów (sprawdź opinie uczesników poniżej).
INSTRUKTORZY Z GÓRNEJ PÓŁKI
na naszych kursach żeglarskich
INSTRUKTORZY Z GÓRNEJ PÓŁKI
na naszych kursach żeglarskich
KWŻ kursów: Andrzej Trojanek – od 15 lat zajmuje się żeglarstwem na pełen etat. Za rufą zostawił ponad 100 komercyjnych i prywatnych rejsów kapitańskich na akwenach całego świata (m.in. Bałtyk, Morze Północne, Chorwacja, Grecja, Czarnogóra, Karaiby, Tajlandia, Seszele, Malezja, itd.). Co roku spędza kilka miesięcy na wodzie. Instruktor manewrowania w ekstremalnych warunkach, instruktor na kursach dla skipperów zawodowych. Twórca autorskiej metodologii nauczania manewrów podnoszącej o 200% tempo przyswajania nowych umiejętności oraz kontrolę kursantów nad sytuacją. Organizator i koordynator (jako pracownik Blue Water Clubu) blisko tysiąca komercyjnych rejsów na akwenach całego świata. Leading skipper (koordynator) licznych komercyjnych flotylli żeglarskich (w tym na blisko 150 osób naraz).
Kapitan Jachtowy, Kapitan Motorowodny, Instruktor Żeglarstwa PZŻ, Instruktor Żeglarstwa ISSA, wykładowca na autorskich webinarach żeglarskich BWC, Płetwonurek AOWD, Certyfikowany w Akademii Morskiej w Gdyni w zakresie kursów STCW`95, Oficer nawigacyjny na STS Fryderyk Chopin oraz STS Pogoria. Instruktor żeglowania na wielkich żaglowcach International Uppsala Universitet oraz kandydatów do Szkół pod żaglami na STS Fryderyku Chopinie. Obsługiwał też festiwale żeglarskie Kieler Woche, Hanse Sail i Baltic Sail.
Zapalony backpacker i kitesurfer. W ostatnich latach widziany m.in. w Laosie, Kambodży, Tajlandii, Malezji, Wietnamie, na Filipinach, w Brazylii, Rumunii, Czarnogórze, na Islandii, Malcie… (lista jest długa)
KWŻ kursów: Andrzej Trojanek – od 15 lat zajmuje się żeglarstwem na pełen etat. Za rufą zostawił ponad 100 komercyjnych i prywatnych rejsów kapitańskich na akwenach całego świata (m.in. Bałtyk, Morze Północne, Chorwacja, Grecja, Czarnogóra, Karaiby, Tajlandia, Seszele, Malezja, itd.). Co roku spędza kilka miesięcy na wodzie. Instruktor manewrowania w ekstremalnych warunkach, instruktor na kursach dla skipperów zawodowych. Twórca autorskiej metodologii nauczania manewrów podnoszącej o 200% tempo przyswajania nowych umiejętności oraz kontrolę kursantów nad sytuacją. Organizator i koordynator (jako pracownik Blue Water Clubu) blisko tysiąca komercyjnych rejsów na akwenach całego świata. Leading skipper (koordynator) licznych komercyjnych flotylli żeglarskich (w tym na blisko 150 osób naraz).
Kapitan Jachtowy, Kapitan Motorowodny, Instruktor Żeglarstwa PZŻ, Instruktor Żeglarstwa ISSA, wykładowca na autorskich webinarach żeglarskich BWC, Płetwonurek AOWD, Certyfikowany w Akademii Morskiej w Gdyni w zakresie kursów STCW`95, Oficer nawigacyjny na STS Fryderyk Chopin oraz STS Pogoria. Instruktor żeglowania na wielkich żaglowcach International Uppsala Universitet oraz kandydatów do Szkół pod żaglami na STS Fryderyku Chopinie. Obsługiwał też festiwale żeglarskie Kieler Woche, Hanse Sail i Baltic Sail.
Zapalony backpacker i kitesurfer. W ostatnich latach widziany m.in. w Laosie, Kambodży, Tajlandii, Malezji, Wietnamie, na Filipinach, w Brazylii, Rumunii, Czarnogórze, na Islandii, Malcie… (lista jest długa)
DLACZEGO KWIECIEŃ I PAŹDZIERNIK
8 a nie 2-4 dni
oraz Chorwacja a nie Bałtyk
Wiosna i jesień w Chorwacji to terminy, w których wiatr o silne nawet 6-7 B nie jest bynajmniej rzadkością (także w marinie). Jako że zależy nam na tym, aby kursanci mogli uczyć się manewrów w trudnych warunkach (a potem radzić sobie na własnych rejsach w każdej sytuacji), terminy te wybraliśmy dla Was nieprzypadkowo. Z tego samego powodu nie organizujemy kursów w Chorwacji w maju ani we wrześniu.
Celowo zdecydowaliśmy się także na chorwackie, a nie bałtyckie mariny, gdyż jest w nich znacznie mniej miejsca a sposób cumowania (rufą do nabrzeża używając muringów), wymusza znacznie większą precyzję, niż w portach gdzie cumuje się longside lub między Y-bomy.
Dlaczego aż 8 dni? Bo mówimy o naprawdę trudnych manewrach (a ich nauka + nabieranie wprawy trwają, chcemy ich Was nauczyć a nie tylko je „pokazać”) oraz chcemy zwiększyć statystyczną szansę na to, że podczas kursu będzie sporo bardzo wietrznych dni (nawet wiosną i jesienią bywa bowiem, że wieje czasem mniej a czasem bardziej). W przypadku 2-4 dniowych kursów, istnieje więc znacznie większe ryzyko, że wiatrznych dni będzie za mało. Chcemy zatem zaoszczędzić naszym kursantom straty czasuu, pieniędzy i niepotrzebnej wrustracji (choć oczywiście nad pogodą nikt nie ma pełnej kontroli).
DLACZEGO KWIECIEŃ I PAŹDZIERNIK
8 a nie 2-4 dni
oraz Chorwacja a nie Bałtyk
Wiosna i jesień w Chorwacji to terminy, w których wiatr o silne nawet 6-7 B nie jest bynajmniej rzadkością (także w marinie). Jako że zależy nam na tym, aby kursanci mogli uczyć się manewrów w trudnych warunkach (a potem radzić sobie na własnych rejsach w każdej sytuacji), terminy te wybraliśmy dla Was nieprzypadkowo. Z tego samego powodu nie organizujemy kursów w Chorwacji w maju ani we wrześniu.
Celowo zdecydowaliśmy się także na chorwackie, a nie bałtyckie mariny, gdyż jest w nich znacznie mniej miejsca a sposób cumowania (rufą do nabrzeża używając muringów), wymusza znacznie większą precyzję, niż w portach gdzie cumuje się longside lub między Y-bomy.
Dlaczego aż 8 dni? Bo mówimy o naprawdę trudnych manewrach (a ich nauka + nabieranie wprawy trwają, chcemy ich Was nauczyć a nie tylko je „pokazać”) oraz chcemy zwiększyć statystyczną szansę na to, że podczas kursu będzie sporo bardzo wietrznych dni (nawet wiosną i jesienią bywa bowiem, że wieje czasem mniej a czasem bardziej). W przypadku 2-4 dniowych kursów, istnieje więc znacznie większe ryzyko, że wiatrznych dni będzie za mało. Chcemy zatem zaoszczędzić naszym kursantom straty czasuu, pieniędzy i niepotrzebnej wrustracji (choć oczywiście nad pogodą nikt nie ma pełnej kontroli).
KURSY ŻEGLARSKIE BEZ MYDLENIA OCZU I OBIETNIC BEZ POKRYCIA
SZKOLENIE ŻEGLARSKIE NA PRÓBĘ
GRATIS
Tak, tak, jesteśmy tak pewni jakości naszych kursów, że od teraz na każdych weekendowych warsztatach STORM RIDER dajemy Wam możliwość rezygnacji po pierwszej godzinie i zwrotu wpłaty jeżeli uznaci, że to jednak nie to czego się spodziewaliście! 🙂
* liczba miejsc dostępnych w tej opcji jest ograniczona, należy zgłosić taką chęć przy zapisie na kurs
SZKOLENIE ŻEGLARSKIE NA PRÓBĘ
GRATIS
Tak, tak, jesteśmy tak pewni jakości naszych kursów, że od teraz na każdych weekendowych warsztatach STORM RIDER dajemy Wam możliwość rezygnacji po pierwszej godzinie i zwrotu wpłaty jeżeli uznaci, że to jednak nie to czego się spodziewaliście! 🙂
* liczba miejsc dostępnych w tej opcji jest ograniczona, należy zgłosić taką chęć przy zapisie na kurs
PRZYKŁADOWE ZADANIE Z KURSU ŻĘGLARSKIEGO
PRZYKŁADOWE ZADANIE Z KURSU ŻĘGLARSKIEGO
WEBINARY
Poza typowymi kursami i szkoleniami weekendowymi, organizujemy także co jakiś czas żeglarskie webinary zarówno dla rekreacyjnych jak i komercyjnych skipperów. Szczegóły na ich temat znajdziesz klikając w przycisk poniżej.
Poza typowymi kursami i szkoleniami weekendowymi, organizujemy także co jakiś czas żeglarskie webinary zarówno dla rekreacyjnych jak i komercyjnych skipperów. Szczegóły na ich temat znajdziesz klikając w przycisk poniżej.
Przykładowy webinar
(nagranie całości a nie tylko fragmentów)
WYBIERZ KURS ŻEGLARSKI
webinar lub szkolenie weekendowe
Skippers HELL WEEK (Level PRO)
wiosna 2024: 30.03, 06.04, 13.04, 20.04, 27.04, 04.05
jesień 2024: 19.10, 26.10
maj i początek października: terminy do uzgodnienia, zapytaj nas o szczegóły
Możliwość bezpłatnej zmiany terminu do 31.01.24 jeżeli nie dostaniesz urlopu.
Poznaj profesjonalne techniki radzenia sobie z jachtem w najtrudniejszych i najciaśniejszych portach, trudną załogą (także komercyjną!), ekstremalną pogodą (także w w porcie), awariami, nieuczciwymi armatorami, oraz bezmiarem innych zagadnień technicznych, nautycznych, organizacyjnych i interpersonalnych, których nie uczą na zwykłych kursach żeglarskich a które dla naszych zawodowych skipperów są codziennością. Manewrowanie jachtem na najwyższym poziomie to tylko częśc tego szkolenia na skippera. Kliknij aby dowiedzieć się więcej:
Kurs od 06.04.2024 (kliknij i sprawdź szczegóły)
Kurs od 13.04.2024 (kliknij i sprawdź szczegóły)
Kurs od 20.04.2024 (kliknij i sprawdź szczegóły)
Kurs od 27.04.2024 (kliknij i sprawdź szczegóły)
Kurs od 05.05.2024 (kliknij i sprawdź szczegóły)
Kurs od 19.10.2024 (kliknij i sprawdź szczegóły)
Kurs od 26.10.2024 (kliknij i sprawdź szczegóły)
Wirtuozi Katamaranów, Pogromcy Tropików (Level PRO)
20-27.04.2024
19-26.10.2024
+ dodatkowe terminy dla grup zorganizowanych
Możliwość bezpłatnej zmiany terminu do 31.01.24
jeżeli nie dostaniesz urlopu.
Podczas kursu dowiesz się NIE TYLKO jak manewrować katamaranem w najciaśniejszych i najtrudniejszych miejscach, ale TAKŻE, jak radzić sobie w tropikach z lokalnymi mieszkańcami, zagrożeniami nautycznymi (kotwiczenie tam gdzie nie ma map, zagrożenia na rafach, zwiedzanie jaskiń pływowych…, prądy wywracające pontony jachtowe), organizacyjnymi i międzyludzkimi (oszuści, bandyci, złodzieje…) w miejscach, gdzie wszystko działa i wygląda nieraz ZUPEŁNIE inaczej niż w Europie. Takiego szkolenia na skippera na katamaranie nie organizuje nikt inny w Polsce.
Kurs od 20.04.2024 (kliknij i sprawdź szczegóły)
Kurs od 19.10.2024 (kliknij i sprawdź szczegóły)
ANCHOR NINJA
zaawansowany kurs KOTWICZNY w Grecji
23-27.03.24 (wersja 4 dniowa w tym 3 dni ćwiczeń)
23-30.03.24 (wersja 7 dniowa w tym 6 dni ćwiczeń)
09-13.11.24 (wersja 4 dniowa w tym 3 dni ćwiczeń)
09-16.11.24 (wersja 7 dniowa w tym 6 dni ćwiczeń)
Możliwość bezpłatnej zmiany terminu do 31.01.24 jeżeli nie dostaniesz urlopu
Najbardziej zaawansowany kurs manewrów kotwicznych na świecie. Kotwiczenie W PORCIE, z rufą do nabrzeża, między innymi jachtami stojącymi już przy nim na kotwicach (także przy silnym, bocznym wietrze). Kotwiczenie rufą DO DZIOBÓW innych jachtów stojących w porcie na kotwicy. Kotwiczenie w zatoce z DŁUGIMI cumami rufowymi mocowanymi do skał. Podejścia NA ŻAGLACH do miejsca kotwiczenia (także w porcie). Wciskanie się do portu (aby zacumować z wykorzystaniem kotwicy), w którym teoretycznie nie ma już miejsca przy nabrzeżu. Rozplątywanie kotwic zahaczonych o łańcuchy, skały lub muringi. Sztormowanie na kotwicy w zatoce i w porcie (także przy kei z zafalowaniem). Ratowanie jachtu w porcie po tym, jak ktoś wyrwał nam kotwicę. Alarmy i triki zawodowców, które mogą pomóc w przypadku wyrwania naszej kotwicy przez inny jacht w środku nocy (w porcie i/lub w zatoce) w momencie, kiedy nie ma nas wówczas na jachcie
Stawania na kilku kotwicach. Wywożenie kotwicy pontonem (jak, kiedy i po co to robić). Metody stawania w porcie z wykorzystaniem kotwicy, gdy nie mamy wystarczającej ilości łańcucha w stosunku do głębokości i siły wiatru i/lub gdy ilość miejsca w porcie jest teoretycznie zbyt mała, aby kotwica mogła skutecznie zakopać się w dno. ORAZ: liczne inne zagadnienia, których nie porusza się na standardowych kursach żeglarskich.
Kurs 23.03-27.03.2024 – wersja 4 dniowa w tym 3 dni ćwiczeń (kliknij i sprawdź szczegóły)
Kurs 23-30.03.2024 – wersja 7 dniowa w tym 6 dni ćwiczeń (kliknij i sprawdź szczegóły
Kurs 09-13.11.2024 – wersja 4 dniowa w tym 3 dni ćwiczeń (kliknij i sprawdź szczegóły)
Kurs 09-16.11.2024 – wersja 7 dniowa w tym 6 dni ćwiczeń (kliknij i sprawdź szczegóły)
Docking Master (Level PRO)
Skipperskie Warsztaty Weekendowe
do wyboru: ONLINE lub STACJONARNIE
cała masa zadań w 1 dzień, terminy poniżej
Podczas kursu przejdziemy przez OGROM przypadków manewrowych wspólnie analizując sytuację i wymyślając na tablicy rozwiązania (aby pobudzić Was do myślenia i pozwolić Wam popełniać błędy „na sucho” a nie tylko zmuszać do wielu godzin słuchania wykładu, który oczywiście też najpierw będzie przed każdym przypadkiem). Dodatkowo, rozłożymy na czynniki pierwsze 25 czynników wpływających na Twoje manewry w porcie (link do pełnego programu poniżej).
Wyjątkowy kurs żeglarski dostępny w 2 wersjach – stacjonarnej oraz online, której nie należy mylić ze zwykłymi webinarami. Jest to wersja 100% interaktywna: instruktor i uczestnicy widzą się i słyszą nawzajem non stop, zadają pytania w trakcie, żartują itp. dokładnie tak jak podczas szkoleń stacjonarnych. Kliknij poniżej aby dowiedzieć się więcej (pełny kurs to 1 sobota):
STORM RIDER (Level PRO)
Skipperskie Warsztaty Weekendowe
do wyboru: ONLINE lub STACJONARNIE
18-20h zajęć w 2 dni, terminy poniżej
Warsztaty interaktywne, brain stormingi, case study, wykłady. Wszystko jak na Skippers HELL WEEK-u tyle, że bez manewrówki na wodzie. Wyjątkowy kurs żeglarski, inny niż inne. Dostępny w 2 wersjach – stacjonarnej oraz online, której nie należy mylić ze zwykłymi webinarami. Jest to wersja 100% interaktywna: instruktor i uczestnicy widzą się i słyszą nawzajem non stop, zadają pytania w trakcie, żartują itp. dokładnie tak jak podczas szkoleń stacjonarnych. Kliknij poniżej aby dowiedzieć się więcej (pełny kurs to 1 weekend):
12-13.12.2020 – tylko ONLINE
16-17.01.2021 – do wyboru: KATOWICE (stacjonarnie) lub ONLINE
06-07.03.2021 – do wyboru: WROCŁAW (stacjonarnie) lub ONLINE
20-21.03.2021 – do wyboru: GDYNIA (stacjonarnie) lub ONLINE
Komandosi żeglarskiej medycyny
czerwiec i listopad 2021
Chcesz nauczyć się jak utrzymać przy życiu rannego załoganta (lub siebie) w ciężkim sztormie, poza zasięgiem radia, na „dzikich” akwenach tropikalnych lub w innych sytuacjach, gdy z różnych powodów nie doleci do Ciebie helikopter ratunkowy a do szpitala daleko?
Zastrzyki dożylne (ćwiczenia praktyczne także na żywych ludziach! To nie żart), znieczulenia podskórne, zaawansowane (mechaniczne) udrażnianie dróg oddechowych, zakładanie wenflonów (także żywym ludziom), szycie ran, używanie defibrylatora i ampułko-strzykawek. Opatrunki zastawkowe, podawanie tlenu, morfiny, adrenaliny i nitrogliceryny. RKO, opatrywanie ran ciężkich, medycyna taktyczna (wojskowa), i wiele więcej.
WEBINARY ŻEGLARSKIE
różne tematy, daty i godziny
Korzystaj z wiedzy i doświadczenia zawodowców: Lista webinarów żeglarskich
KONKURS ŻEGLARSKI
z nagrodami
Wygraj zniżki na nasze kursy i warsztaty żeglarskie: Konkurs z nagrodami
Skippers HELL WEEK (Level PRO)
kwiecień: 10-17.04.2021 oraz 17-24.04.2021
październik: 09-16.10.2021, 16-23.10.2021, 23-30.10.2021
PROMOCJA: do 12.07 pakiet Anty-COVID Bezpieczna Rezerwacja w cenie
Poznaj profesjonalne techniki radzenia sobie z jachtem w najtrudniejszych i najciaśniejszych portach, trudną załogą (także komercyjną!), ekstremalną pogodą (także w w porcie), awariami, nieuczciwymi armatorami, oraz bezmiarem innych zagadnień technicznych, nautycznych, organizacyjnych i interpersonalnych, których nie uczą na zwykłych kursach żeglarskich a które dla naszych zawodowych skipperów są codziennością. Manewrowanie jachtem na najwyższym poziomie to tylko częśc tego szkolenia na skippera. Kliknij aby dowiedzieć się więcej:
Kurs od 10.04.2021
Kurs od 17.04.2021
Kurs od 09.10.2021
Kurs od 16.10.2021
Kurs od 23.10.2021
Wirtuozi Katamaranów, Pogromcy Tropików
(Level PRO)
17-24.04.2021 oraz 16-23.10.2021
PROMOCJA: do 12.07 pakiet Anty-COVID Bezpieczna Rezerwacja w cenie
Podczas kursu dowiesz się NIE TYLKO jak manewrować katamaranem w najciaśniejszych i najtrudniejszych miejscach, ale TAKŻE, jak radzić sobie w tropikach z lokalnymi mieszkańcami, zagrożeniami nautycznymi (kotwiczenie tam gdzie nie ma map, zagrożenia na rafach, zwiedzanie jaskiń pływowych…, prądy wywracające pontony jachtowe), organizacyjnymi i międzyludzkimi (oszuści, bandyci, złodzieje…) w miejscach, gdzie wszystko działa i wygląda nieraz ZUPEŁNIE inaczej niż w Europie. Takiego szkolenia na skippera na katamaranie nie organizuje nikt inny w Polsce.
Docking Master (Level PRO)
Skipperskie Warsztaty Weekendowe
do wyboru: ONLINE lub STACJONARNIE
9 godzin i kilkadziesiąt zadań w 1 dzień, terminy poniżej
Podczas 9 godzin kursu (cała sobota) przejdziemy przez KILKADZIESIĄT przypadków manewrowych wspólnie analizując sytuację i wymyślając na tablicy rozwiązania (aby pobudzić Was do myślenia i pozwolić Wam popełniać błędy „na sucho” a nie tylko zmuszać do wielu godzin słuchania wykładu, który oczywiście też najpierw będzie przed każdym przypadkiem). Dodatkowo, rozłożymy na czynniki pierwsze 25 czynników wpływających na Twoje manewry w porcie (link do pełnego programu poniżej).
Wyjątkowy kurs żeglarski dostępny w 2 wersjach – stacjonarnej oraz online, której nie należy mylić ze zwykłymi webinarami. Jest to wersja 100% interaktywna: instruktor i uczestnicy widzą się i słyszą nawzajem non stop, zadają pytania w trakcie, żartują itp. dokładnie tak jak podczas szkoleń stacjonarnych. Kliknij poniżej aby dowiedzieć się więcej (pełny kurs to 1 sobota):
20.03.2021 – do wyboru: WARSZAWA (stacjonarnie) lub ONLINE
15.05.2021 – do wyboru: KRAKÓW (stacjonarnie) lub ONLINE
STORM RIDER (Level PRO)
Skipperskie Warsztaty Weekendowe
do wyboru: ONLINE lub STACJONARNIE
18-20h zajęć w 2 dni, terminy poniżej
Warsztaty interaktywne, brain stormingi, case study, wykłady. Wszystko jak na Skippers HELL WEEK-u tyle, że bez manewrówki na wodzie. Wyjątkowy kurs żeglarski, inny niż inne. Dostępny w 2 wersjach – stacjonarnej oraz online, której nie należy mylić ze zwykłymi webinarami. Jest to wersja 100% interaktywna: instruktor i uczestnicy widzą się i słyszą nawzajem non stop, zadają pytania w trakcie, żartują itp. dokładnie tak jak podczas szkoleń stacjonarnych. Kliknij poniżej aby dowiedzieć się więcej (pełny kurs to 1 weekend):
12-13.12.2020 – tylko ONLINE
16-17.01.2021 – do wyboru: KATOWICE (stacjonarnie) lub ONLINE
06-07.03.2021 – do wyboru: WROCŁAW (stacjonarnie) lub ONLINE
20-21.03.2021 – do wyboru: GDYNIA (stacjonarnie) lub ONLINE
WEBINARY ŻEGLARSKIE
różne tematy, daty i godziny
Korzystaj z wiedzy i doświadczenia zawodowców: Lista webinarów żeglarskich
Ekstrema medyczne na jachcie z Dr. Pauliną Świrydo, część I
Webinar ONLINE
do wyboru: 16.03, 17.03, 18.03, 19. 03, 20.03 lub 21.03.2021, różne godziny
-> w ramach cyklu „Medycyna żeglarska”
Odprawa BHP załogi w wersji PRO, część I
Webinar ONLINE
do wyboru: 26.03, 27.03, 28. 03, 30.03 lub 31.03.2021
różne godziny
Niby każdy skipper wie co i jak ale czy aby robi to optymalnie?
O czym nie zapomnieć, aby uniknąć problemów podczas rejsu (z jachtem, z załogą, z zapasami prądu i wody…)?
Jak i o czym opowiadać oraz co pokazywać, aby załoga nie usnęła w trakcie, zwłaszcza gdy bardziej interesuje ją jachtowy plażing niż samo żeglowanie?
Poruszanie się po jachcie, bezpieczeństwo na pokładzie, obsługa urządzeń i instalacji, procedury ratunkowe, i wiele więcej…
Sezon letni tuż tuż. Jeśli chcesz poznać sprawdzone praktyki naszych zawodowych skipperów i doszkolić się przed kolejnymi rejsami – zapraszamy na kolejny webinar żeglarski Skippers Hell Week-u.
Z uwagi na obszerny zakres materiału webinar będzie się składał z kilku części realizowanych w różnych terminach.
Odprawa BHP załogi w wersji PRO, część II
Webinar ONLINE
do wyboru: 23.03, 24. 03, 25.03, 26.03, 27.03 lub 28.03.2021
różne godziny
Druga część webinaru o sprawach ważnych i bardzo waznych a często traktowanych po macoszemu.
Niby każdy skipper wie co i jak ale czy aby robi to optymalnie?
O czym nie zapomnieć, aby uniknąć problemów podczas rejsu (z jachtem, z załogą, z zapasami prądu i wody…)?
Jak i o czym opowiadać oraz co pokazywać, aby załoga nie usnęła w trakcie, zwłaszcza gdy bardziej interesuje ją jachtowy plażing niż samo żeglowanie?
Poruszanie się po jachcie, bezpieczeństwo na pokładzie, obsługa urządzeń i instalacji, procedury ratunkowe, i wiele więcej…
Sezon letni tuż tuż. Jeśli chcesz poznać sprawdzone praktyki naszych zawodowych skipperów i doszkolić się przed kolejnymi rejsami – zapraszamy na kolejny webinar żeglarski Skippers Hell Week-u.
Z uwagi na obszerny zakres materiału webinar będzie się składał z kilku części realizowanych w różnych terminach.
Szczegóły i zapisy: Odprawa BHP załogi wersja PRO, część II – rezerwacja
Budowanie autorytetu kapitańskiego część I
Webinar ONLINE
do wyboru: 25.03, 26.03, 27.03 lub 28.03.2021, różne godziny
WEBINAR PREMIUM
Samo mięso. Konkretne sposoby działania do wykorzystania przed i w trakcie rejsu. Konkretne porady, triki psychologiczne, gotowe rozwiązania na konkretne przypadki. Tego webinaru nie należy mylić z typowymi „pogadankami starych kapitanów” ani innymi panelami w stylu „morskich opowieści” podczas których z 2 godzin spotkania konkretnych porad jest zwykle raptem 10 minut…
Pierwszy z 4 webinarów premium w ramach cyklu „Przywództwo na jachcie level PRO” obejmującego między innymi:
- sposoby budowania autorytetu Kapitana w sposób przyspieszony – co zrobić by Twoje słowo było święte i unikać niepotrzebnych dyskusji (poza prostymi tematami, weźmiemy też na warsztat m.in. strategie wyprzedzające, elementy NLP, reakcje nieświadome, konfrontacje, i wiele więcej)
- potęga inspirowania, czyli jak sprawić by załoga chciała iść za Tobą w ogień i wracała nieustannie na Twoje rejsy
- techniki prowadzenia spotkań/dyskusji przedrejsowych i tych w trakcie żeglugi
- sposoby wzbudzania zainteresowania i tłumienia znużenia podczas przeszkalania załogi
- organizowanie życia na jachcie, mediacje, opieka (psychologiczna i nie tylko) nad załogantem w sytuacjach trudnych (sztorm lub awaria jachtu, choroba, odrzucenie przez grupę, zgon bliskiej osoby na lądzie, itp.)
- „KOSMICI” znani też jako trudni załoganci: alkoholicy, mądrale, roszczeniowcy, pokłócone pary, fanatycy „all-inclusive”, gaduły, marudy, dzieci itp. Jakie techniki psychologiczne zastosować do każdego z nich aby „ustawić ich do pionu”.
- „wysadzanie” (czytaj „wyrzucanie”) załogantów z jachtu przed końcem rejsu z powodów dyscyplinarnych – jak tego uniknąć, kiedy i JAK to zrobić gdy nie ma wyjścia, co zrobić gdy ktoś się „stawia” i wysiadać nie ma zamiaru, dlaczego często nie warto tego robić (albo wcale tak naprawdę nie trzeba).
- rozwiązywanie konfliktów interpersonalnych i sposoby zapobiegania im
- moderowanie atmosfery w grupie
Webinary poprowadzi kpt. Andrzej Trojanek, od ponad 15 lat pływający zawodowo na pełen etat, organizator ponad 1000 rejsów komercyjnych i prywatnych z przeróżnymi załogantami oraz instruktor na zaawansowanych kursach Skippers Hell Week.
Szczegóły i zapisy: Autorytet kapitański część I – rezerwacja
Zacieśniona cyrkulacja (Level PRO) – webinar ONLINE
do wyboru: 25.03, 26.03, 27.03, 28.03, 29.03, 30.03 i 31.03.2021,
różne godziny. WEBINAR PREMIUM
Czy znasz wszystkie 3 RODZAJE zacieśnionej cyrkulacji? Co to są parametry kąta, czasu odrzutu i czasu startu NIEZBĘDNE do uwzględnienia w trakcie manewrów w ciasnych portach przy wietrze 6-7 B? Kiedy i PO CO odkręcamy ster na przeciwną burtą, kiedy „na zero” a kiedy lepiej go nie dotykać (i dlaczego większość instruktorów na kursach tłumaczy to byle jak albo wcale)?
Silnik stacjonarny – usterki i eksploatacja część I
Webinar ONLINE
do wyboru: 31.03, 01.04, 02.04 lub 03.04.2021
różne godziny
Podczas webinaru przejdziemy przez zdjęcia i filmy pokazujące wszelkie zakamarki silnika stacjonarnego i skrzyni biegów – filtry, zawory denne, wloty, układ chłodzenia, cięgna gazu i zmiany biegów, itp. Omówimy także częste awarie z którymi w dość łatwy sposób można sobie samodzielnie poradzić, m.in.:
– odpowietrzanie układu paliwowego, awaria układu chłodzenia (wymiana impelera, czyszczenie filtra, uzupełnianie płynu chłodniczego, udrażnianie rury dolotowej wody słonej), awaria stacyjki, awaria rozrusznika, wymiana paska alternatora, zerwane cięgna gazu lub cięgna zmiany biegów, woda w przekładni, sprawdzanie oleju silnika, sprawdzanie oleju przekładni, awaria systemu zatrzymania silnika, zacięta manetka, rozładowany lub zepsuty akumulator rozruchowy, przegrzewanie się silnika, uruchamianie silnika metodą odprężnikową, itp.
Z uwagi na obszerny zakres materiału webinar będzie się składał z kilku części realizowanych w różnych terminach.
UBEZPIECZENIA ŻEGLARSKIE (OC, KAUCJI, COVID, INNE), część I
Webinar ONLINE
do wyboru: 30,03, 31.03, 01.04, 02.04, 03.04 lub 04.04.2021, różne godziny
Czy można ubezpieczyć czarter jachtu, bilet lotniczy, lub udział w rejsie komercyjnym na wypadek skierowania na kwarantannę lub negatywnego wyniku testu PCR przed wyjazdem?
Czy aby zawsze odpowiadasz za szkody na jachcie maksymalnie do wysokości kaucji zwrotnej?
Co obejmuje jej ubezpieczenie a czego nie i jakie są rodzaje ubezpieczeń kaucji?
Co to jest rażące niedbalstwo, „forbidden commercial activity” oraz celowe działanie?
Dlaczego fakturę za holowanie możesz spłacać nawet w 3-cim pokoleniu i na co przy nim uważać?
Czym różni się OC skippera zawodowego i niezawodowego?
Co obejmuje ubezpieczenie CASCO jachtu a czego nie?
Co jeśli armator nie opłacił kolejnej raty za ubezpieczenie OC jachtu, a Ty nie masz OC skippera?
Kto płaci rentę (nie mylić z NNW) Twoim załogantom a kto poszkodowanym z innego jachtu w przypadku wypadku połączonego z trwałym inwalidztwem?
Co się stanie jeżeli złamiesz zakaz żeglugi do max. 6 stopni Beauforta na jachcie czarterowym?
Jakie firmy ubezpieczeniowe warto brać pod uwagę?
Z uwagi na obszerny zakres materiału webinar będzie się składał z kilku części realizowanych w różnych terminach. Aktualnie zapraszamy na część I.
UBEZPIECZENIA ŻEGLARSKIE (OC, KAUCJI, COVID, INNE), część II
Webinar ONLINE
kwiecień 2021
Szczegóły niebawem 🙂
Budowanie autorytetu kapitańskiego część II
Webinar ONLINE
do wyboru: 01.04, 02.04, 03.04, 04.04, 06.04 lub 07.04, różne godziny
WEBINAR PREMIUM
Samo mięso. Konkretne sposoby działania do wykorzystania przed i w trakcie rejsu. Konkretne porady, triki psychologiczne, gotowe rozwiązania na konkretne przypadki. Tego webinaru nie należy mylić z typowymi „pogadankami starych kapitanów” ani innymi panelami w stylu „morskich opowieści” podczas których z 2 godzin spotkania konkretnych porad jest zwykle raptem 10 minut…
Drugi z 4 webinarów premium w ramach cyklu „Przywództwo na jachcie level PRO” obejmującego między innymi:
- sposoby budowania autorytetu Kapitana w sposób przyspieszony – co zrobić by Twoje słowo było święte i unikać niepotrzebnych dyskusji (poza prostymi tematami, weźmiemy też na warsztat m.in. strategie wyprzedzające, reakcje nieświadome, konfrontacje, i wiele więcej)
- potęga inspirowania, czyli jak sprawić by załoga chciała iść za Tobą w ogień i wracała nieustannie na Twoje rejsy
- techniki prowadzenia spotkań/dyskusji przedrejsowych i tych w trakcie żeglugi
- sposoby wzbudzania zainteresowania i tłumienia znużenia podczas przeszkalania załogi
- organizowanie życia na jachcie, mediacje, opieka (psychologiczna i nie tylko) nad załogantem w sytuacjach trudnych (sztorm lub awaria jachtu, choroba, odrzucenie przez grupę, zgon bliskiej osoby na lądzie, itp.)
- „KOSMICI” znani też jako trudni załoganci: alkoholicy, mądrale, roszczeniowcy, pokłócone pary, fanatycy „all-inclusive”, gaduły, marudy, dzieci itp. Jakie techniki psychologiczne zastosować do każdego z nich aby „ustawić ich do pionu”.
- „wysadzanie” (czytaj „wyrzucanie”) załogantów z jachtu przed końcem rejsu z powodów dyscyplinarnych – jak tego uniknąć, kiedy i JAK to zrobić gdy nie ma wyjścia, co zrobić gdy ktoś się „stawia” i wysiadać nie ma zamiaru, dlaczego często nie warto tego robić (albo wcale tak naprawdę nie trzeba).
- rozwiązywanie konfliktów interpersonalnych i sposoby zapobiegania im
- moderowanie atmosfery w grupie
Webinary poprowadzi kpt. Andrzej Trojanek, od ponad 15 lat pływający zawodowo na pełen etat, organizator ponad 1000 rejsów komercyjnych i prywatnych z przeróżnymi załogantami oraz instruktor na zaawansowanych kursach Skippers Hell Week.
Szczegóły i zapisy: Autorytet kapitański część II – rezerwacja
Sposoby na trudnych załogantów, część I
Webinar ONLINE
do wyboru: 08.04
WEBINAR PREMIUM
Samo mięso. Konkretne sposoby działania do wykorzystania przed i w trakcie rejsu. Konkretne porady, triki psychologiczne, gotowe rozwiązania na konkretne przypadki. Tego webinaru nie należy mylić z typowymi „pogadankami starych kapitanów” ani innymi panelami w stylu „morskich opowieści” podczas których z 2 godzin spotkania konkretnych porad jest zwykle raptem 10 minut…
Trzeci z 4 webinarów premium w ramach cyklu „Przywództwo na jachcie level PRO” obejmującego między innymi:
- sposoby budowania autorytetu Kapitana w sposób przyspieszony – co zrobić by Twoje słowo było święte i unikać niepotrzebnych dyskusji (poza prostymi tematami, weźmiemy też na warsztat m.in. strategie wyprzedzające, reakcje nieświadome, konfrontacje, i wiele więcej)
- potęga inspirowania, czyli jak sprawić by załoga chciała iść za Tobą w ogień i wracała nieustannie na Twoje rejsy
- techniki prowadzenia spotkań/dyskusji przedrejsowych i tych w trakcie żeglugi
- sposoby wzbudzania zainteresowania i tłumienia znużenia podczas przeszkalania załogi
- organizowanie życia na jachcie, mediacje, opieka (psychologiczna i nie tylko) nad załogantem w sytuacjach trudnych (sztorm lub awaria jachtu, choroba, odrzucenie przez grupę, zgon bliskiej osoby na lądzie, itp.)
- „KOSMICI” znani też jako trudni załoganci: alkoholicy, mądrale, roszczeniowcy, pokłócone pary, fanatycy „all-inclusive”, gaduły, marudy, dzieci itp. Jakie techniki psychologiczne zastosować do każdego z nich aby „ustawić ich do pionu”.
- „wysadzanie” (czytaj „wyrzucanie”) załogantów z jachtu przed końcem rejsu z powodów dyscyplinarnych – jak tego uniknąć, kiedy i JAK to zrobić gdy nie ma wyjścia, co zrobić gdy ktoś się „stawia” i wysiadać nie ma zamiaru, dlaczego często nie warto tego robić (albo wcale tak naprawdę nie trzeba).
- rozwiązywanie konfliktów interpersonalnych i sposoby zapobiegania im
- moderowanie atmosfery w grupie
Webinary poprowadzi kpt. Andrzej Trojanek, od ponad 15 lat pływający zawodowo na pełen etat, organizator ponad 1000 rejsów komercyjnych i prywatnych z przeróżnymi załogantami oraz instruktor na zaawansowanych kursach Skippers Hell Week.
Szczegóły i zapisy: Sposoby na trudnych załogantów, część I – rezerwacja
Silniki zaburtowe (AWARIE)
Webinar ONLINE 10.03.2021
Jak reanimować zużytą świecę zapłonową gdy nie masz zapasowej i jak w ogóle się do niej dostać? Jak się zachować podczas wywrotki pontonu jachtowego lub jego zalewania przez fale aby uniknąć uszkodzenia silnika zaburtowego? Co zrobić gdy silnik gaśnie z powodu wody w paliwie?
Jak wymienić zerwany klin śruby i czym go zastąpić gdy nie masz pod ręką nowego a do sklepu daleko? Jak się zachować podczas wywrotki pontonu lub jego zalewania przez fale aby uniknąć uszkodzenia silnika? Dlaczego większość problemów z silnikami zaburtowymi wynika z lenistwa skippera podczas check-iniu oraz z nieprawidłowej ich obsługi w trakcie rejsu (oraz jak robić to DOBRZE czyli tak by mieć problem z głowy :-)?
Silnik stacjonarny – usterki i eksploatacja
Webinar ONLINE, 18.02.2021
Podczas webinaru przejdziemy przez zdjęcia i filmy pokazujące wszelkie zakamarki silnika stacjonarnego i skrzyni biegów – filtry, zawory denne, wloty, układ chłodzenia, cięgna gazu i zmiany biegów, itp. Omówimy także częste awarie z którymi w dość łatwy sposób można sobie samodzielnie poradzić, m.in.:
– odpowietrzanie układu paliwowego, awaria układu chłodzenia (wymiana propelera, czyszczenie filtra, uzupełnianie płynu chłodniczego, udrażnianie rury dolotowej wody słonej), awaria stacyjki, awaria rozrusznika, wymiana paska alternatora, zerwane cięgna gazu lub cięgna zmiany biegów, woda w przekładni, sprawdzanie oleju silnika, sprawdzanie oleju przekładni, awaria systemu zatrzymania silnika, zacięta manetka, rozładowany lub zepsuty akumulator rozruchowy, przegrzewanie się silnika, uruchamianie silnika metodą odprężnikową, itp.
Z uwagi na obszerny zakres materiału webinar będzie się składał z kilku części realizowanych w różnych terminach.
Muringi – część I
Manewry awaryjne i wycinanie lin ze śruby
Webinar ONLINE
23.02.2021 godzina 21:45
Podczas webinaru przejdziemy szczegółowo przez procedurę samodzielnego wycinania lin wkręconych w śrubę (filmy już czekają), bo może Ci się to przydarzyć z różnych powodów np. już przy samej kei i to niekoniecznie z Twojej winy (nie zawsze można wynająć nurka, plus zawsze lepiej zatrzymać 150 EUR za jego usługi w kieszeni).
Omówimy też sprawy związane z manewrowaniem po zaczepieniu w porcie o muringi przy dojściu/odejściu od kei i to jak się wtedy ratować ZANIM wpadniemy na inne jachty (i jak to zrobić aby nie wkręcić sobie muringów w śrubę).
Muringi – część II
Manewry awaryjne + DODATKI
Webinar ONLINE
23.02.2021 godzina 20:00
- Jak ocenić czy przepłyniemy nad muringiem w trakcie manewru?
- Kiedy i jako można przepłynąć nad muringiem „na chama”?
- W jaki sposób dowiedzieć się którą częścią podwodną (lub kilkoma) opieramy się o muring (lub kilka muringów) bez schodzenia pod wodę?
Muringi część III
Manewry HARD i PRO oraz tajne triki zawodowców
Webinar ONLINE odcinek 1 z 2 (24.02.2021)
Co to jest „Friendly Fire” w odniesieniu do cumowania w porcie, i dlaczego inny manewrujący jacht może spowodować, że wkręcisz sobie muring w śrubę będąc już raptem 2 metry od kei (czyli dlaczego nie wystarczy pilnować tylko swojej załogi i swojego jachtu).
W jaki sposób zwiększyć tymczasowo zanurzenie muringu, o który zahaczyliśmy jachtem, bez konieczności schodzenia z jachtu lub proszenia kogoś o pomoc (serio, to da się zrobić aby przepłynąć nad nim kilem/sterem)?
Co to jest „twist muringowy” i jak go używać w sposób kontrolowany aby nie dopuścić do zdryfowania na dzioby innych jednostek po zahaczeniu o muring w trakcie manewru przy silnym wietrze. Jakie niebezpieczeństwa wiążą się ze stosowaniem tej ryzykownej techniki. Kiedy nie należy jej próbować?
Jak zrobić overholung jachtu zdryfowanego przez silny wiatr na dzioby i muringi innych jachtów (gdy możemy używać silnika oraz gdy nie możemy go używać z powodu ryzyka wkręcenia muringów w śrubę)? Po co to w ogóle robić kiedy próbujemy uwolnić jacht po zdryfowaniu?
Dlaczego NIE NALEŻY patrzeć z pokładu jachtu pod wodę, mijając muringi innych jachtów (błędy w ocenie szans przepłynięcia nad muringiem)?
Jak wydostać jacht z zakleszczenia po zdryfowaniu między dzioby i muringi innych jednostek (przy dopychającym wietrze) bez użycia lin z brzegu (lub asysty portu) i bez udziału osób z innych jachtów, jeżeli ma on niekorzystny efekt śruby (2 wersje działania: „kombinacja złożona” oraz „opcja dla zawodowców”) a jak jeżeli jacht ma korzystny efekt śruby?
Jaka jest w 100% skuteczna metoda na podchodzenie do kei i łapanie muringu, tak aby nie wkręcił się on w śrubę, BEZ KONIECZNOŚCI wrzucania biegu na luz przy silnym dopychającym wietrze od dziobu (i dlaczego na większości kursów tego nie uczą)?
Co to jest „wielokrotna korekta” w ramach „manewrów złożonych” oraz „S-slide” i jak to wykorzystywać przy skrajnie trudnych manewrach portowych?
Jak w pojedynkę (bez załogi i asysty obsługi portu innej niż podanie muringu) zacumować jacht przy kei z muringami przy dopychającym wietrze od dziobu (gdy opcja longside odpada)?
Silnik stacjonarny – usterki i eksploatacja część I
Webinar ONLINE
02.03.2021 godzina 18:00
Podczas webinaru przejdziemy przez zdjęcia i filmy pokazujące wszelkie zakamarki silnika stacjonarnego i skrzyni biegów – filtry, zawory denne, wloty, układ chłodzenia, cięgna gazu i zmiany biegów, itp. Omówimy także częste awarie z którymi w dość łatwy sposób można sobie samodzielnie poradzić, m.in.:
– odpowietrzanie układu paliwowego, awaria układu chłodzenia (wymiana impelera, czyszczenie filtra, uzupełnianie płynu chłodniczego, udrażnianie rury dolotowej wody słonej), awaria stacyjki, awaria rozrusznika, wymiana paska alternatora, zerwane cięgna gazu lub cięgna zmiany biegów, woda w przekładni, sprawdzanie oleju silnika, sprawdzanie oleju przekładni, awaria systemu zatrzymania silnika, zacięta manetka, rozładowany lub zepsuty akumulator rozruchowy, przegrzewanie się silnika, uruchamianie silnika metodą odprężnikową, itp.
Z uwagi na obszerny zakres materiału webinar będzie się składał z kilku części realizowanych w różnych terminach.
Silnik stacjonarny – usterki i eksploatacja część II
Webinar ONLINE
02.03.2021 godzina 20:00
Podczas webinaru przejdziemy przez zdjęcia i filmy pokazujące wszelkie zakamarki silnika stacjonarnego i skrzyni biegów – filtry, zawory denne, wloty, układ chłodzenia, cięgna gazu i zmiany biegów, itp. Omówimy także częste awarie z którymi w dość łatwy sposób można sobie samodzielnie poradzić, m.in.:
– odpowietrzanie układu paliwowego, awaria układu chłodzenia (wymiana impelera, czyszczenie filtra, uzupełnianie płynu chłodniczego, udrażnianie rury dolotowej wody słonej), awaria stacyjki, awaria rozrusznika, wymiana paska alternatora, zerwane cięgna gazu lub cięgna zmiany biegów, woda w przekładni, sprawdzanie oleju silnika, sprawdzanie oleju przekładni, awaria systemu zatrzymania silnika, zacięta manetka, rozładowany lub zepsuty akumulator rozruchowy, przegrzewanie się silnika, uruchamianie silnika metodą odprężnikową, itp.
Z uwagi na obszerny zakres materiału webinar będzie się składał z kilku części realizowanych w różnych terminach.
Niezbędnik skippera (co zabrać na rejs w wersji PRO)
Webinar ONLINE
03.03.2021
Ile razy okazywało się już, że jedna dodatkowa rzecz w worku żeglarskim mogła uratować Ci rejs (i nie mamy na myśli skrzynki narzędziowej)? Chcesz skutecznie planować zawartość swojej skipperskiej „wyprawki” jachtowej ale nie lubisz przepłacać za zbędne gadżety (serio, nie potrzebujesz noktowizora ani dalmierza…)? Zastanawiasz się kiedy przyda Ci się wojskowa latarka-szperacz a kiedy raczej kabel jack-jack? Wychodzisz z założenia, że „lepiej nosić niż się prosić” ale nie w smak Ci inwestowanie w dodatkowy bagaż podręczny? Chcesz wiedzieć jak skutecznie spakować siebie i „graty” w 8 kg bagażu na 2 miesiące rejsu? Zapraszamy na nasz kolejny mini webinar dla skipperów!
Skippers HELL WEEK (Level PRO)
wiosna 2024: 30.03, 06.04, 13.04, 20.04, 27.04, 04.05
jesień 2024: 19.10, 26.10
połowa maja i początek października: terminy do uzgodnienia, zapytaj nas o szczegóły
Możliwość bezpłatnej zmiany terminu do 31.01.24 jeżeli nie dostaniesz urlopu.
Poznaj profesjonalne techniki radzenia sobie z jachtem w najtrudniejszych i najciaśniejszych portach, trudną załogą (także komercyjną!), ekstremalną pogodą (także w w porcie), awariami, nieuczciwymi armatorami, oraz bezmiarem innych zagadnień technicznych, nautycznych, organizacyjnych i interpersonalnych, których nie uczą na zwykłych kursach żeglarskich a które dla naszych zawodowych skipperów są codziennością. Manewrowanie jachtem na najwyższym poziomie to tylko częśc tego szkolenia na skippera. Kliknij aby dowiedzieć się więcej:
Kurs od 06.04.2024 (kliknij i sprawdź szczegóły)
Kurs od 13.04.2024 (kliknij i sprawdź szczegóły)
Kurs od 20.04.2024 (kliknij i sprawdź szczegóły)
Kurs od 27.04.2024 (kliknij i sprawdź szczegóły)
Kurs od 04.05.2024 (kliknij i sprawdź szczegóły)
Kurs od 19.10.2024 (kliknij i sprawdź szczegóły)
Kurs od 26.10.2024 (kliknij i sprawdź szczegóły)
Wirtuozi Katamaranów, Pogromcy Tropików (Level PRO)
20-27.04.2024
19-26.10.2024
+ dodatkowe terminy dla grup zorganizowanych
Możliwość bezpłatnej zmiany terminu do 31.01.24
jeżeli nie dostaniesz urlopu.
Podczas kursu dowiesz się NIE TYLKO jak manewrować katamaranem w najciaśniejszych i najtrudniejszych miejscach, ale TAKŻE, jak radzić sobie w tropikach z lokalnymi mieszkańcami, zagrożeniami nautycznymi (kotwiczenie tam gdzie nie ma map, zagrożenia na rafach, zwiedzanie jaskiń pływowych…, prądy wywracające pontony jachtowe), organizacyjnymi i międzyludzkimi (oszuści, bandyci, złodzieje…) w miejscach, gdzie wszystko działa i wygląda nieraz ZUPEŁNIE inaczej niż w Europie. Takiego szkolenia na skippera na katamaranie nie organizuje nikt inny w Polsce.
Kurs od 20.04.2024 (kliknij i sprawdź szczegóły)
Kurs od 19.10.2024 (kliknij i sprawdź szczegóły)
ANCHOR NINJA
zaawansowany kurs KOTWICZNY w Grecji
23-27.03.24 (wersja 4 dniowa w tym 3 dni ćwiczeń)
23-30.03.24 (wersja 7 dniowa w tym 6 dni ćwiczeń)
09-13.11.24 (wersja 4 dniowa w tym 3 dni ćwiczeń)
09-16.11.24 (wersja 7 dniowa w tym 6 dni ćwiczeń)
Możliwość bezpłatnej zmiany terminu do 31.01.24 jeżeli nie dostaniesz urlopu
Najbardziej zaawansowany kurs manewrów kotwicznych na świecie. Kotwiczenie W PORCIE, z rufą do nabrzeża, między innymi jachtami stojącymi już przy nim na kotwicach (także przy silnym, bocznym wietrze). Kotwiczenie rufą DO DZIOBÓW innych jachtów stojących w porcie na kotwicy. Kotwiczenie w zatoce z DŁUGIMI cumami rufowymi mocowanymi do skał. Podejścia NA ŻAGLACH do miejsca kotwiczenia (także w porcie). Wciskanie się do portu (aby zacumować z wykorzystaniem kotwicy), w którym teoretycznie nie ma już miejsca przy nabrzeżu. Rozplątywanie kotwic zahaczonych o łańcuchy, skały lub muringi. Sztormowanie na kotwicy w zatoce i w porcie (także przy kei z zafalowaniem). Ratowanie jachtu w porcie po tym, jak ktoś wyrwał nam kotwicę. Alarmy i triki zawodowców, które mogą pomóc w przypadku wyrwania naszej kotwicy przez inny jacht w środku nocy (w porcie i/lub w zatoce) w momencie, kiedy nie ma nas wówczas na jachcie
Stawania na kilku kotwicach. Wywożenie kotwicy pontonem (jak, kiedy i po co to robić). Metody stawania w porcie z wykorzystaniem kotwicy, gdy nie mamy wystarczającej ilości łańcucha w stosunku do głębokości i siły wiatru i/lub gdy ilość miejsca w porcie jest teoretycznie zbyt mała, aby kotwica mogła skutecznie zakopać się w dno. ORAZ: liczne inne zagadnienia, których nie porusza się na standardowych kursach żeglarskich.
Kurs 23.03-27.03.2024 – wersja 4 dniowa w tym 3 dni ćwiczeń (kliknij i sprawdź szczegóły)
Kurs 23-30.03.2024 – wersja 7 dniowa w tym 6 dni ćwiczeń (kliknij i sprawdź szczegóły)
Kurs 09-13.11.2024 – wersja 4 dniowa w tym 3 dni ćwiczeń (kliknij i sprawdź szczegóły)
Kurs 09-16.11.2024 – wersja 7 dniowa w tym 6 dni ćwiczeń (kliknij i sprawdź szczegóły)
Docking Master (Level PRO)
Skipperskie Warsztaty Weekendowe
do wyboru: ONLINE lub STACJONARNIE
cała masa zadań w 1 dzień, terminy poniżej
Podczas kursu przejdziemy przez OGROM przypadków manewrowych wspólnie analizując sytuację i wymyślając na tablicy rozwiązania (aby pobudzić Was do myślenia i pozwolić Wam popełniać błędy „na sucho” a nie tylko zmuszać do wielu godzin słuchania wykładu, który oczywiście też najpierw będzie przed każdym przypadkiem). Dodatkowo, rozłożymy na czynniki pierwsze 25 czynników wpływających na Twoje manewry w porcie (link do pełnego programu poniżej).
Wyjątkowy kurs żeglarski dostępny w 2 wersjach – stacjonarnej oraz online, której nie należy mylić ze zwykłymi webinarami. Jest to wersja 100% interaktywna: instruktor i uczestnicy widzą się i słyszą nawzajem non stop, zadają pytania w trakcie, żartują itp. dokładnie tak jak podczas szkoleń stacjonarnych. Kliknij poniżej aby dowiedzieć się więcej (pełny kurs to 1 sobota):
STORM RIDER (Level PRO)
Skipperskie Warsztaty Weekendowe
do wyboru: ONLINE lub STACJONARNIE
18-20h zajęć w 2 dni, terminy poniżej
Warsztaty interaktywne, brain stormingi, case study, wykłady. Wszystko jak na Skippers HELL WEEK-u tyle, że bez manewrówki na wodzie. Wyjątkowy kurs żeglarski, inny niż inne. Dostępny w 2 wersjach – stacjonarnej oraz online, której nie należy mylić ze zwykłymi webinarami. Jest to wersja 100% interaktywna: instruktor i uczestnicy widzą się i słyszą nawzajem non stop, zadają pytania w trakcie, żartują itp. dokładnie tak jak podczas szkoleń stacjonarnych. Kliknij poniżej aby dowiedzieć się więcej (pełny kurs to 1 weekend):
12-13.12.2020 – tylko ONLINE
16-17.01.2021 – do wyboru: KATOWICE (stacjonarnie) lub ONLINE
06-07.03.2021 – do wyboru: WROCŁAW (stacjonarnie) lub ONLINE
20-21.03.2021 – do wyboru: GDYNIA (stacjonarnie) lub ONLINE
Komandosi żeglarskiej medycyny
czerwiec i listopad 2021
Chcesz nauczyć się jak utrzymać przy życiu rannego załoganta (lub siebie) w ciężkim sztormie, poza zasięgiem radia, na „dzikich” akwenach tropikalnych lub w innych sytuacjach, gdy z różnych powodów nie doleci do Ciebie helikopter ratunkowy a do szpitala daleko?
Zastrzyki dożylne (ćwiczenia praktyczne także na żywych ludziach! To nie żart), znieczulenia podskórne, zaawansowane (mechaniczne) udrażnianie dróg oddechowych, zakładanie wenflonów (także żywym ludziom), szycie ran, używanie defibrylatora i ampułko-strzykawek. Opatrunki zastawkowe, podawanie tlenu, morfiny, adrenaliny i nitrogliceryny. RKO, opatrywanie ran ciężkich, medycyna taktyczna (wojskowa), i wiele więcej.
WEBINARY ŻEGLARSKIE
różne tematy, daty i godziny
Korzystaj z wiedzy i doświadczenia zawodowców: Lista webinarów żeglarskich
KONKURS ŻEGLARSKI
z nagrodami
Wygraj zniżki na nasze kursy i warsztaty żeglarskie: Konkurs z nagrodami
Real Sailor
kurs na patent żeglarza jachtowego
18.08-31.08.2019
W ostatnich latach niestety bardzo spadł poziom szkolenia na patent żeglarza jachtowego, co widać co chwilę na wodzie… Nie zgadzamy się z taką ,,byle jakością’’ i szkoleniami które trwają 3 dni i w zasadzie są tylko formą sprzedaży uprawnień… Na naszych kursach celowo nie robimy ,,masówki’’. Zależy nam bardziej na tym żeby dobrze wyszkolić małą grupę Żeglarzy (tych przez duże Ż) niż żeby „na odwal się” pseudo wyszkolić i „obdarować” patentem co roku kilkuset nowych pseudo żeglarzy… Szczegóły: Real Sailor