Zaawansowany kurs żeglarski
Anchor Ninja w Grecji
WAŻNE – to jest tymczasowa strona ze szczegółami kursu.
Nie jest ona jeszcze zbyt piękna wizualnie (niebawem to się zmieni) ale zawiera wszystkie szczegóły,
ceny, terminy, dokładny program, itp. Znajdziesz je pod zdjęciem poniżej.
WAŻNE – to jest tymczasowa strona ze szczegółami kursu.
Nie jest ona jeszcze zbyt piękna wizualnie (niebawem to się zmieni) ale zawiera wszystkie szczegóły, ceny, terminy, itp. Znajdziesz je pod zdjęciem poniżej.
PROGRAM I SZCZEGÓŁY
KURSU ANCHOR NINJA
Przygotowaliśmy dla Ciebie jedyny na świecie tak zaawansowany,
autorski program, zawierający m.in.:
- Kotwiczenie W PORCIE, z rufą do nabrzeża, między innymi jachtami stojącymi już przy nim na kotwicach (także przy silnym, bocznym wietrze)
- Kotwiczenie rufą DO DZIOBÓW innych jachtów stojących w porcie na kotwicy z rufami do brzegu (oraz dlaczego 99% żeglarzy na Hydrze robi to w niewłaściwy sposób)
- Kotwiczenie dziobem (a nie rufą jak wyżej) pomiędzy dzioby innych jachtów stojących w porcie na kotwicy z rufami do brzegu (oraz kiedy i po co to robić).
- Kotwiczenie w zatoce z DŁUGIMI cumami rufowymi mocowanymi do skał (przy bardzo płytkim brzegu, do którego nie można podpłynąć rufą zbyt blisko aby rzucić je po prostu z jachtu na brzeg) w sytuacji gdy trzeba to zrobić przy silnym bocznym wietrze oraz wciskając się pomiędzy inne jachty już tak zakotwiczone/zacumowane (ale nie mogąc się o nie oprzeć burtą bo nie wyrażają zgody lub dlatego, że nie jest to bezpieczne).
- Podejścia NA ŻAGLACH do miejsca kotwiczenia w zatoce (także Z CUMAMI Z RUFY do brzegu, a nie tylko na środek zatoki)
- Podejścia do nabrzeża portowego NA ŻAGLACH (!), aby zacumować przy nim z wykorzystaniem kotwicy (bez silnika, bez muringu, bez Y-ków, bez dalb, także między inne jachty stojące w porcie rufami do pirsu, a nie tylko longside). W wielu portach używanie żagli jest zabronione, ale nie wszędzie (np. w niektórych portach miejskich, w których nie ma obsługi 24/7), zwłaszcza w sytuacji awarii silnika.
- Wciskanie się do portu (aby zacumować z wykorzystaniem kotwicy), w którym teoretycznie nie ma już miejsca przy nabrzeżu (i bynajmniej nie mamy tu na myśli tylko zwykłego rozpychania się na odbijaczach w „dziurę” między ciasno zacumowanymi jachtami, ale też liczne inne metody przygotowane na sytuacje, gdy takiej „dziury” w ogóle nie ma)
- Rozplątywanie kotwic zahaczonych o łańcuchy, skały lub muringi
- Manewry portowe z wykorzystaniem kotwicy zapasowej
- Sztormowanie na kotwicy w zatoce i w porcie (także przy kei z zafalowaniem)
- Ratowanie jachtu w porcie po tym, jak ktoś wyrwał nam kotwicę
- Alarmy i triki zawodowców, które mogą pomóc w przypadku wyrwania naszej kotwicy przez inny jacht w środku nocy (w porcie i/lub w zatoce) w momencie, kiedy nie ma nas wówczas na jachcie
- Stawania na kilku kotwicach tak, aby ich nie splątać podczas rotacji (także w miejscach o zmiennym kierunku prądu i innym kierunku wiatru niż prądu)
- Wywożenie kotwicy pontonem (jak, kiedy i po co to robić)
- Metody stawania w porcie z wykorzystaniem kotwicy, gdy nie mamy wystarczającej ilości łańcucha w stosunku do głębokości i siły wiatru i/lub gdy ilość miejsca w porcie jest teoretycznie zbyt mała, aby kotwica mogła skutecznie zakopać się w dno.
- Grecki muring (cumowanie rufą między inne jachty stojące w porcie z użyciem kotwicy zamiast muringu) w WERSJI AWARYJNEJ (bez silnika, bez żagli).
- Częste usterki związane z kotwiczeniem i jak sobie z nimi radzić
oraz liczne inne zagadnienia, których nie porusza się na standardowych kursach żeglarskich lub są one omawiane „po łebkach”, często też przekazując niestety kursantom błędne lub nieprecyzyjne informacje (których sporo także w podręcznikach).
DOŁĄCZ DO NAJLEPSZYCH
Wszystko to, jeśli tylko pogoda i/lub rodzaj portu w danym dniu na to pozwala (choć bynajmniej nie unikamy silnych bocznych wiatrów ani ciasnych portów…), ćwiczymy w praktyce, na wodzie, a nie tylko na tablicy wykładowej (patrz filmy z naszych kursów: https://www.bluewaterclub.pl/kursy-i-szkolenia-zeglarskie/
Anchor Ninja to kurs mocno wyciskowy, rozkminkowy, bynajmniej NIE standardowy! Dla tych, którzy chcą się spocić, zmęczyć i żeby od myślenia parowały im głowy. Dla całkowicie wkręconych w żeglarstwo (lub chcących się wkręcić) i szukających podobnych do nich pasjonatów. Tydzień inspirujących zajęć z ekstremalną dawką PRAKTYCZNEJ wiedzy i umiejętności oraz tajnych TIPS & TRICS najlepszych skipperów Blue WaterClub-u.
Ile razy zastanawiałeś się „skąd oni to wiedzą” lub „jak oni to robią”? Wiedza i umiejętności gromadzone przez nas latami, są teraz na wyciągnięcie ręki.
WAŻNE – jeżeli szukasz lekkiego i przyjemnego kursu aby „kupić” sobie patent lub jedynie liznąć minimum koniecznego materiału dla pływania w łatwych warunkach, modląc się o brak gorszej pogody i żeglarskich niespodzianek – NIE ZAPISUJE SIĘ! Szkolimy w przyjaznej, luźnej atmosferze, bez terroru i zbędnej spiny, ale to jest kurs dla osób chcących naprawdę konkretnie się wyszkolić i umieć poradzić sobie w KAŻDEJ rejsowej sytuacji.
Zobacz przykładowy brainstorming z naszych kursów (jeden z wielu): https://www.facebook.com/BlueWaterClub/photos/a.226270830721777/2361214727227366/
Zobacz filmy z naszych manewrów portowych i kotwicznych: https://www.bluewaterclub.pl/kursy-i-szkolenia-zeglarskie/#filmy
Dodatkowo, na naszych kursach uczymy w praktyce, na wodzie (a nie na tablicy), często przy silnym bocznym wietrze, także:
– manewrów bez steru strumieniowego (nie każdy jacht go posiada oraz lubi się on popsuć w najmniej odpowiednim momencie a przy silnym wietrze i tak niewiele pomaga)
– manewrów z symulacją awarii silnika, sterociągów, cięgien gazu i zmiany biegów
– cumowania jachtu, na którym w ogóle nie działa silnik, pomiędzy inne jachty stojące przy kei z kotwicami z dziobu (a nie tylko do kei longside)
SPRAWDŹ OPINIE ABSOLWENTÓW naszych kursów: https://www.facebook.com/bluewaterclub/reviews/
INSTRUKTOR PROWADZĄCY KURS ŻEGLARSKI W GRECJI
KWŻ kursów: Andrzej vel „Jędras” – od ponad 15 lat zajmuje się żeglarstwem na pełen etat. Za rufą zostawił ponad 100 komercyjnych i prywatnych rejsów kapitańskich na akwenach całego świata (m.in. Bałtyk, Morze Północne, Chorwacja, Grecja, Czarnogóra, Karaiby, Tajlandia, Seszele, Malezja, Polinezja itd.). Co roku spędza kilka miesięcy na wodzie. Instruktor manewrowania w ekstremalnych warunkach, instruktor na kursach dla skipperów zawodowych. Twórca autorskiej metodologii nauczania manewrów podnoszącej o 200% tempo przyswajania nowych umiejętności oraz kontrolę kursantów nad sytuacją. Organizator i koordynator (jako pracownik Blue Water Clubu) blisko tysiąca komercyjnych rejsów na akwenach całego świata.
Kapitan Jachtowy, Kapitan Motorowodny, Instruktor Żeglarstwa PZŻ, Instruktor Żeglarstwa ISSA, Ratownik pierwszej pomocy EPS z elementami Advanced Life Support, wykładowca na autorskich webinarach żeglarskich BWC, Płetwonurek AOWD, Certyfikowany w Akademii Morskiej w Gdyni w zakresie kursów STCW`95, Oficer nawigacyjny na STS Fryderyk Chopin oraz STS Pogoria. Instruktor żeglowania na wielkich żaglowcach International Uppsala Universitet oraz kandydatów do Szkół pod żaglami.
KWŻ kursów: Andrzej vel „Jędras” – od ponad 15 lat zajmuje się żeglarstwem na pełen etat. Za rufą zostawił ponad 100 komercyjnych i prywatnych rejsów kapitańskich na akwenach całego świata (m.in. Bałtyk, Morze Północne, Chorwacja, Grecja, Czarnogóra, Karaiby, Tajlandia, Seszele, Malezja, Polinezja itd.). Co roku spędza kilka miesięcy na wodzie. Instruktor manewrowania w ekstremalnych warunkach, instruktor na kursach dla skipperów zawodowych. Twórca autorskiej metodologii nauczania manewrów podnoszącej o 200% tempo przyswajania nowych umiejętności oraz kontrolę kursantów nad sytuacją. Organizator i koordynator (jako pracownik Blue Water Clubu) blisko tysiąca komercyjnych rejsów na akwenach całego świata.
Kapitan Jachtowy, Kapitan Motorowodny, Instruktor Żeglarstwa PZŻ, Instruktor Żeglarstwa ISSA, Ratownik pierwszej pomocy EPS z elementami Advanced Life Support, wykładowca na autorskich webinarach żeglarskich BWC, Płetwonurek AOWD, Certyfikowany w Akademii Morskiej w Gdyni w zakresie kursów STCW`95, Oficer nawigacyjny na STS Fryderyk Chopin oraz STS Pogoria. Instruktor żeglowania na wielkich żaglowcach International Uppsala Universitet oraz kandydatów do Szkół pod żaglami.
TERMINY KURSU ŻEGLARSKIEGO
ANCHOR NINJA
TERMINY:
Możliwość bezpłatnej zmiany terminu do 30.01.24 jeżeli nie dostaniesz urlopu.
A1) 23.03-27.03.2024 (WERSJA 4 DNIOWA w tym 3 dni ćwiczeń)
A2) 23.03-30.03.2024 (WERSJA 7 DNIOWA w tym 6 dni ćwiczeń = więcej portów, więcej ćwiczeń)
B1) 09.11-13.11.2024 (WERSJA 4 DNIOWA w tym 3 dni ćwiczeń)
B2) 09.11-16.11.2024 (WERSJA 7 DNIOWA w tym 6 dni ćwiczeń = więcej portów, więcej ćwiczeń)
MIEJSCE KURSU:
Grecja. Rozpoczęcie: Ateny. Zakończenie: Ateny (wersja 7 dniowa) lub Poros (wersja 4 dniowa). Z Poros można bardzo łatwa wrócić szybkim promem do Aten.
Ćwiczyć będziemy w różnych portach i zatokach BLISKO INNYCH JACHTÓW zacumowanych (z kotwicą z dziobu i cumami do nabrzeża) w porcie/zatoce a nie przy pustym nabrzeżu.
CENY KURSU ŻEGLARSKIEGO
ANCHOR NINJA
CENA (kurs w grupie max 6-ciu Uczestników = bez kolejki do steru):
Koszt udziału zależy od momentu dokonania rezerwacji. Progi cenowe zmieniają się w zależności od aktualnie sprzedanej liczby miejsc – im więcej jest już zapisanych osób, tym wyższa cena kolejnych miejsc.
AKTUALNY PRÓG CENOWY MOŻESZ SPRAWDZIĆ KONTAKTUJĄC SIĘ Z NAMI MAILOWO LUB TELEFONICZNIE.
PROMOCJA: STAŁA CENA DLA OSÓB W WIEKU DO 35 LAT = 700 eur/os. w pakiecie z wykładami. Liczba miejsc dostępnych w promocji jest ograniczona.
Pozostałe osoby:
I PRÓG CENOWY: 410 eur (wersja 4 dniowa) lub 820 eur/os. (wersja 7 dniowa). RABATY: Osoby biorące udzial w kursie ponownie: 5% zniżki. Grupy minimum 4-ro osobowe: 5% zniżki. Stali klienci: 5% zniżki. Maksymalny łączny rabat: 5%.
PROMOCJA: STAŁA CENA DLA OSÓB W WIEKU DO 30 LAT = 700 eur/os. w pakiecie z wykładami. Liczba miejsc dostępnych w promocji jest ograniczona. Promocja nie łączy się z innymi rabatami.
II PRÓG CENOWY: 473 eur/os. (wersja 4 dniowa) lub 946 eur/os. (wersja 7 dniowa). RABATY: Osoby biorące udzial w kursie ponownie: 5% zniżki. Grupy minimum 4-ro osobowe: 5% zniżki. Stali klienci: 5% zniżki. Maksymalny łączny rabat: 5%.
PROMOCJA: STAŁA CENA DLA OSÓB W WIEKU DO 30 LAT = 700 eur/os. w pakiecie z wykładami. Liczba miejsc dostępnych w promocji jest ograniczona. Promocja nie łączy się z innymi rabatami.
III PRÓG CENOWY: 630 eur/os. (wersja 4 dniowa) lub 1261 eur/os. (wersja 7 dniowa). RABATY: Osoby biorące udzial w kursie ponownie: 5% zniżki. Grupy minimum 4-ro osobowe: 5% zniżki. Stali klienci: 5% zniżki. Maksymalny łączny rabat: 5%.
PROMOCJA: STAŁA CENA DLA OSÓB W WIEKU DO 30 LAT = 700 eur/os. w pakiecie z wykładami. Liczba miejsc dostępnych w promocji jest ograniczona. Promocja nie łączy się z innymi rabatami.
IV PRÓG CENOWY: 945 eur/os. (wersja 4 dniowa) lub 1891 eur/os. (wersja 7 dniowa). RABATY: Osoby biorące udzial w kursie ponownie: 5% zniżki. Grupy minimum 4-ro osobowe: 5% zniżki. Stali klienci: 5% zniżki. Maksymalny łączny rabat: 5%.
PROMOCJA: STAŁA CENA DLA OSÓB W WIEKU DO 30 LAT = 700 eur/os. w pakiecie z wykładami. Liczba miejsc dostępnych w promocji jest ograniczona. Promocja nie łączy się z innymi rabatami.
OPCJONALNIE (dla chętnych):
a) cała kabina dwuosobowa tylko dla Ciebie (nie współdzielisz jej z inną osobą z kursu): 499 EUR (wersja 7 dniowa) lub 249 EUR (wersja 4 dniowa). Dostepność ograniczona, decyduje kolejność zgłoszeń.
b) dodatkowe zajęcia (ćwiczenia manewrowo-kotwiczne) indywidualne (przez całą godzinę nikt nie zmienia Cię za sterem, instruktor w 100% tylko i wyłącznie do Twojej dyspozycji). Liczba dostępnych godzin zajęć indywidualnych jest mocno ograniczona. Decyduje kolejność zapisów na nie. Zajęcia nie kolidują z pozostałym programem kursu (odbywają się przed śniadaniem). Koszt 1 godziny zajęć indywidualnych to 120 EUR. Można wykupić dowolną liczbę godzin (do wyczerpania slotów czasowych). Podczas zajęć zazwyczaj będziesz miał na pokładzie 1-2 załogantów do swojej dyspozycji. Zajęć indywidualnych nie należy mylić z nauką manewrowania solo (bez załogi), jeżeli będziesz jednak wolał taką ich wersję, to oczywiście również jest to możliwe w tej samej cenie.
BONUSY:
BONUS I: na najlepszych kursantów czeka możliwość prowadzenia naszych rejsów w pierwszej kolejności.
BONUS II: dla wszystkich uczestników kursu – dożywotnio specjalne zniżki na czartery jachtów za naszym pośrednictwem (na całym świecie)
BONUS III: dla wszystkich uczestników kursu – możliwość dołączania do naszych rejsów z własnymi załogami i jachtami – będzie Wam raźniej i bezpieczniej, zawsze ktoś pomoże Wam zacumować, doradzi itp.
OPŁATY WE WŁASNYM ZAKRESIE:
– składka na wyżywienie, opłaty portowe, paliwo, itp. (ROZLICZANA PO KURSIE, NADPŁATY SĄ ZWRACANE) – około 75-100 EUR/os. (wersja 4 dniowa) lub 150-200 EUR/os. (wersja 7 dniowa)
– ubezpieczenie kaucji jachtu – 95 EUR/os. (opłata za zmniejszenie kaucji z 3500 EUR/grupę na 50 EUR/os.)
– sprzątanie końcowe – 40 EUR/os.
– transit-log – 40 EUR/os.
– dezynfekcja jachtu – 30 EUR/os.
– kaucja zwrotna – 50 EUR/os. (ewentualne uszkodzenie burty, rufy lub relingów podczas ćwiczeń manewrowych nie powoduje potrącenia kaucji)
DOJAZD
– samolotem do Aten (zakup biletów we własnym zakresie). Ryanair/Wizzair lata z różnych miast (warto sprawdzić kilka z uwagi na różne ceny i różne dni lotów do/z Aten) już od 200 zł (w wybranych terminach i w przypadku rezerwacji biletu z odpowiednim wyprzedzeniem). Warto sprawdzić także loty z miasta X do Aten a powroty z Aten do miasta Y (2 oddzielne bilety one-way).
Ciekawą opcją są także często dużo tańsze loty z Berlina (łatwy i tani dojazd z Polski np. Flixbusem pod samo lotnisko).
Warto także sprawdzać loty z przesiadkami np. tutaj: www.kayak.pl, oraz rozważyć przelot tylko z bagażem podręcznym 10 kg (nasi skipperzy pakują się tak na rejsy bez problemu). Ciekawym rozwiązaniem jest także zakup np. tylko 1 bagażu do luku (15 lub 20 kg) na 2 osoby do podziału.
Warto rozważyć także przylot/wlot do/z Aten 1-2 dni wcześniej/później i pozwiedzać miasto (posiadamy informacje na temat sprawdzonych miejsc noclegowych w cenach od 10 EUR/os./noc), tak ze względów turystycznych, jak i z uwagi na niejednokrotnie tańsze połączenia lotnicze (w innych dniach tygodnia).
WAŻNA PODPOWIEDŹ – w przypadku lotów Ryanirem (ale też często innymi liniami), podczas zakupu biletu pojawiają się 3 taryfy do wyboru, pierwsza z nich nie zawiera nawet bagazu podręcznego, druga, często kilkaset złotych droższa zawiera zwykle 2 bagaże podręczne 10 kg, pierwszeństwo wejścia na pokład itp. Lepiej jednak (TANIEJ) jest wybrać najpierw tę taryfę bez bagażu podręcznego, przejść dalej, ominąć wybieranie miejsca w samolocie i dopiero w kolejnym kroku dodać bagaż podręczny do swojej taryfy (zwykle przysługują 2 sztuki po 10 kg każda), co kosztuje wówczas 30-50 zł, a nie np. 300 zł za wyższą taryfę wybieraną na starcie.
REZERWACJA MIEJSCA NA SZKOLENIU ŻEGLARSKIM
ANCHOR NINJA
WIĘCEJ SZCZEGÓŁÓW O TYM CO CIĘ CZEKA
Parkowanie obok katamaranu mimo, że jest tak wąsko? Da się.
Trudne manewry w ciasnych wnękach między muringami? Jak najbardziej.
Nauka wycinania lin i sieci zaplątanych w śrubę jachtu? Oczywiście (dla chętnych).
Parkowanie obok katamaranu mimo, że jest tak wąsko? Da się.
Trudne manewry w ciasnych wnękach między muringami? Jak najbardziej.
Nauka wycinania lin i sieci zaplątanych w śrubę jachtu? Oczywiście (dla chętnych). Uczymy także (w praktyce) bezpiecznego wchodzenia na maszt.
Zacieśniona cyrkulacja z wpychaniem się między inne jachty?
Dziesiątki razy dziennie. Także przy silnym bocznym wietrze (również przy 6-7 B).
Zacieśniona cyrkulacja z wpychaniem się między inne jachty?
Dziesiątki razy dziennie. Także przy silnym bocznym wietrze (również przy 6-7 B).
WAŻNE INFORMACJE O PROGRAMIE
naszych kursów i szkoleń żeglarskich
SPRAWDŹ TAKŻE INNE NASZE KURSY:
– legendarny kurs Skippers Hell Week (Level PRO, Level HARD oraz Level COMMERCIAL ENDORSEMENT)
– intensywny kurs Wirtuozi Katamaranów, Pogromcy Tropików (Level PRO oraz Level HARD)
– kurs Short-handed Skipper (żegluga oraz manewry portowe i kotwiczne solo lub w nielicznej/niedoświadczonej załodze)
– kurs manewrowania katamaranem CAT Master (Level Beginner)
– kurs Komandosi Żeglarskiej Medycyny (to dużo więcej niż zwykły kurs medyczny dla żeglarzy…)
– kursy na patent JSM i Voditelj Brodice
– warsztaty weekendowe DOCKING MASTER (stacjonarnie oraz online 100% interaktywnie)
– warsztaty weekendowe STORM RIDER (stacjonarnie oraz online 100% interaktywnie)
– webinary żeglarskie
W odróżnieniu od standardowych kursów żeglarskich oraz tzw. „manewrówek doszkalającyh”, „kursów skipperskich” itp., nie praktykujemy manewrów przy pustej kei (bez innych jachtów zacumowanych CIASNO po bokach miejsca naszego cumowania), ani w portach z dużą ilością miejsca NAPRZECIW pomostu, do którego cumujemy (jak np. w większości polskich portów oraz w niektórych marinach w Chorwacji zwłaszcza przy zewnętrznych kejach, pirsach typu T-head, itp.), nie ćwiczymy także podejścia do znacznie łatwiejszych pomostów z Y-bomami (nie mają wystających muringów ani kotwic na dziobach jachtów, nie generują ryzyka zaczepienia o relingi stojących obok jachtów naszymi odbijaczami lub relingami, zwłaszcza przy silnym bocznym wietrze, itd.). Do minimum ograniczamy także znacznie łatwiejsze cumowania longside.
Zawsze gdy to możliwe, kursanci mogą śmiało ćwiczyć podejścia rufą między inne jachty i muringi, także „na milimetry” (patrz filmy poniżej).
Dodatkowo, na naszych kursach uczymy w praktyce, na wodzie (a nie na tablicy), w ciasnej marinie (a nie w zatoce, szerokim porcie miejskim, lub marinie, w której odległości do jachtów naprzeciw/po bokach są duże), często przy silnym bocznym wietrze (podczas Skippers Hell Week-u ćwiczymy także przy 6-7 B nie uciekając w inne, szersze części mariny), m.in.:
- manewrów bez steru strumieniowego (specjalnie go nie używamy, gdyż nie każdy jacht czarterowy go posiada plus lubi się on popsuć w najmniej odpowiednim momencie a przy silnym wietrze i tak niewiele pomaga)
- manewrów z symulacją awarii silnika, sterociągów, cięgien gazu i zmiany biegów
- cumowania jachtu, na którym w ogóle nie działa silnik, pomiędzy inne jachty stojące przy kei z muringami (a nie tylko do kei longside) w sytuacji gdy nie można przy tej kei rzucać kotwicy
- manewrów solo (bez pomocy załogi i obsługi portu) oraz z przeszkadzającą załogą (trudni delikwenci, dzieci i inne przypadki)
Liczba godzin manewrów portowych (nie mylić z traceniem czasu na pływanie między portami lub manewry pod żaglami/podejścia do boi itp. „zapychacze czasu” poza portem lub „ćwiczenia praktyczne” ale nie na wodzie lub nie cumowanie lub nie w porcie…): około 8-10h dziennie (2 razy więcej niż na innych kursach).
Liczba godzin wieczornych/nocnych wykładów: około 4-5 h dziennie (dotyczy Skippers Hell Week-u, w niektórych terminach część wykładów odbywa się wieczorami, część online). Na naszych kursach celowo nie robimy wykładów w trakcie dnia, gdyż zależy nam aby kursanci mogli maksymalnie wykorzystać czas na ćwiczenia praktyczne z manewrowania jachtem w marinie.
Na potrzeby naszych kursów opracowaliśmy także naszą autorską metodologię nauczania manewrów, różniącą się znacznie od każdego innego kursu. Dzięki innowacyjnemu i nietypowemu podejściu, udało na m się zwiększyć o ponad 200% tempo przyswajania nowych umiejętności przez kursantów (sprawdź opinie uczesników poniżej).
W odróżnieniu od standardowych kursów żeglarskich oraz tzw. „manewrówek doszkalającyh”, „kursów skipperskich” itp., nie praktykujemy manewrów przy pustej kei (bez innych jachtów zacumowanych CIASNO po bokach miejsca naszego cumowania), ani w portach z dużą ilością miejsca NAPRZECIW pomostu, do którego cumujemy (jak np. w większości polskich portów oraz w niektórych marinach w Chorwacji zwłaszcza przy zewnętrznych kejach, pirsach typu T-head, itp.), nie ćwiczymy także podejścia do znacznie łatwiejszych pomostów z Y-bomami (nie mają wystających muringów ani kotwic na dziobach jachtów, nie generują ryzyka zaczepienia o relingi stojących obok jachtów naszymi odbijaczami lub relingami, zwłaszcza przy silnym bocznym wietrze, itd.). Do minimum ograniczamy także znacznie łatwiejsze cumowania longside.
Zawsze gdy to możliwe, kursanci mogą śmiało ćwiczyć podejścia rufą między inne jachty i muringi, także „na milimetry” (patrz filmy poniżej).
Dodatkowo, na naszych kursach uczymy w praktyce, na wodzie (a nie na tablicy), w ciasnej marinie (a nie w zatoce, szerokim porcie miejskim, lub marinie, w której odległości do jachtów naprzeciw/po bokach są duże), często przy silnym bocznym wietrze (podczas Skippers Hell Week-u ćwiczymy także przy 6-7 B nie uciekając w inne, szersze części mariny), m.in.:
- manewrów bez steru strumieniowego (specjalnie go nie używamy, gdyż nie każdy jacht czarterowy go posiada plus lubi się on popsuć w najmniej odpowiednim momencie a przy silnym wietrze i tak niewiele pomaga)
- manewrów z symulacją awarii silnika, sterociągów, cięgien gazu i zmiany biegów
- cumowania jachtu, na którym w ogóle nie działa silnik, pomiędzy inne jachty stojące przy kei z muringami (a nie tylko do kei longside) w sytuacji gdy nie można przy tej kei rzucać kotwicy
- manewrów solo (bez pomocy załogi i obsługi portu) oraz z przeszkadzającą załogą (trudni delikwenci, dzieci i inne przypadki)
Liczba godzin manewrów portowych (nie mylić z traceniem czasu na pływanie między portami lub manewry pod żaglami/podejścia do boi itp. „zapychacze czasu” poza portem lub „ćwiczenia praktyczne” ale nie na wodzie lub nie cumowanie lub nie w porcie…): około 8-10h dziennie (2 razy więcej niż na innych kursach).
Liczba godzin wieczornych/nocnych wykładów: około 4-5 h dziennie (dotyczy Skippers Hell Week-u, w niektórych terminach część wykładów odbywa się wieczorami, część online). Na naszych kursach celowo nie robimy wykładów w trakcie dnia, gdyż zależy nam aby kursanci mogli maksymalnie wykorzystać czas na ćwiczenia praktyczne z manewrowania jachtem w marinie.
Na potrzeby naszych kursów opracowaliśmy także naszą autorską metodologię nauczania manewrów, różniącą się znacznie od każdego innego kursu. Dzięki innowacyjnemu i nietypowemu podejściu, udało na m się zwiększyć o ponad 200% tempo przyswajania nowych umiejętności przez kursantów (sprawdź opinie uczesników poniżej).
DLACZEGO KWIECIEŃ I PAŹDZIERNIK
8 a nie 2-4 dni
oraz Chorwacja a nie Bałtyk
Wiosna i jesień w Chorwacji to terminy, w których wiatr o silne nawet 6-7 B nie jest bynajmniej rzadkością (także w marinie). Jako że zależy nam na tym, aby kursanci mogli uczyć się manewrów w trudnych warunkach (a potem radzić sobie na własnych rejsach w każdej sytuacji), terminy te wybraliśmy dla Was nieprzypadkowo. Z tego samego powodu nie organizujemy kursów w Chorwacji w maju ani we wrześniu.
Celowo zdecydowaliśmy się także na chorwackie, a nie bałtyckie mariny, gdyż jest w nich znacznie mniej miejsca a sposób cumowania (rufą do nabrzeża używając muringów), wymusza znacznie większą precyzję, niż w portach gdzie cumuje się longside lub między Y-bomy.
Dlaczego aż 8 dni? Bo mówimy o naprawdę trudnych manewrach (a ich nauka + nabieranie wprawy trwają, chcemy ich Was nauczyć a nie tylko je „pokazać”) oraz chcemy zwiększyć statystyczną szansę na to, że podczas kursu będzie sporo bardzo wietrznych dni (nawet wiosną i jesienią bywa bowiem, że wieje czasem mniej a czasem bardziej). W przypadku 2-4 dniowych kursów, istnieje więc znacznie większe ryzyko, że wiatrznych dni będzie za mało. Chcemy zatem zaoszczędzić naszym kursantom straty czasuu, pieniędzy i niepotrzebnej wrustracji (choć oczywiście nad pogodą nikt nie ma pełnej kontroli).
DLACZEGO KWIECIEŃ I PAŹDZIERNIK
8 a nie 2-4 dni
oraz Chorwacja a nie Bałtyk
Wiosna i jesień w Chorwacji to terminy, w których wiatr o silne nawet 6-7 B nie jest bynajmniej rzadkością (także w marinie). Jako że zależy nam na tym, aby kursanci mogli uczyć się manewrów w trudnych warunkach (a potem radzić sobie na własnych rejsach w każdej sytuacji), terminy te wybraliśmy dla Was nieprzypadkowo. Z tego samego powodu nie organizujemy kursów w Chorwacji w maju ani we wrześniu.
Celowo zdecydowaliśmy się także na chorwackie, a nie bałtyckie mariny, gdyż jest w nich znacznie mniej miejsca a sposób cumowania (rufą do nabrzeża używając muringów), wymusza znacznie większą precyzję, niż w portach gdzie cumuje się longside lub między Y-bomy.
Dlaczego aż 8 dni? Bo mówimy o naprawdę trudnych manewrach (a ich nauka + nabieranie wprawy trwają, chcemy ich Was nauczyć a nie tylko je „pokazać”) oraz chcemy zwiększyć statystyczną szansę na to, że podczas kursu będzie sporo bardzo wietrznych dni (nawet wiosną i jesienią bywa bowiem, że wieje czasem mniej a czasem bardziej). W przypadku 2-4 dniowych kursów, istnieje więc znacznie większe ryzyko, że wiatrznych dni będzie za mało. Chcemy zatem zaoszczędzić naszym kursantom straty czasuu, pieniędzy i niepotrzebnej wrustracji (choć oczywiście nad pogodą nikt nie ma pełnej kontroli).
KURSY ŻEGLARSKIE BEZ MYDLENIA OCZU I OBIETNIC BEZ POKRYCIA
PRZYKŁADOWE ZADANIE Z KURSU ŻĘGLARSKIEGO
PRZYKŁADOWE ZADANIE Z KURSU ŻĘGLARSKIEGO
SPRAWDŹ TAKŻE NASZE WEBINARY SZKOLENIOWE
Poza typowymi kursami i szkoleniami weekendowymi, organizujemy także co jakiś czas żeglarskie webinary zarówno dla rekreacyjnych jak i komercyjnych skipperów. Szczegóły na ich temat znajdziesz klikając w przycisk poniżej.
Poza typowymi kursami i szkoleniami weekendowymi, organizujemy także co jakiś czas żeglarskie webinary zarówno dla rekreacyjnych jak i komercyjnych skipperów. Szczegóły na ich temat znajdziesz klikając w przycisk poniżej.