Strona wykorzystuje COOKIES w celach statystycznych, bezpieczeństwa oraz prawidłowego działania serwisu (więcej informacji).
Jeśli nie wyrażasz na to zgody, wyłącz obsługę cookies w ustawieniach Twojej przeglądarki.
Skipperzy prowadzący rejsy morskie Blue Water Clubu
NATASZA CABAN
"Nie usiłuję zrobić z siebie wielkiego żeglarza. Zamierzam jedynie samotnie opłynąć świat i pokazać ludziom, że warto marzyć. Chcę sprawić, żeby uwierzyli w siebie, żeby wierzyli, iż wytrwałość każdego z nas doprowadzi do celu."
Fragment wywiadu dla australijskiej stacji telewizyjnej CHANNEL 10
Pierwszy raz próbowała zaciągnąć się na żaglowiec, mając 17 lat. Stopem, zimą, dostała się do Niemiec, po to tylko, by po raz pierwszy pożałować, że urodziła się o jakieś 200 lat za późno - kiedy to na morzach królowały herbaciane klipry - i na dodatek Bóg stworzył ją "tylko" kobietą - kobiet w załodze nie chciano.
Mieszkając w Paryżu i uczęszczając do szkoły języka francuskiego, postanowiła, że kiedyś będzie na tyle dobrą żeglarką, że zaczną jej za to płacić. Długo czekać nie musiała. Pierwszą pracę dostała, mając lat 19. Było to na słynnej regatowej łódce Kia Loa IV (Maxi 80). Potem poszło jak z płatka: pojawiły się kolejne jachty, ich dostawy, regaty i pływanie w najdalsze rejony świata.
Pewnego dnia zobaczyła w serwisie informacyjnym relację z akcji ratunkowej podczas jednych z najtrudniejszych regat świata: Sydney - Hobart. Postanowiła, że tam właśnie powinna być. Długo czekać nie musiała. Rok później lądowała już na Antypodach, bez powrotnego biletu i z dwunastoma dolarami w kieszeni. Nazajutrz miała już pracę w klubie żeglarskim, dwa dni później, dostała się na pokład pierwszego z jachtów. Kolejne rejsy morskie posypały się jak z rękawa - przeprowadzała jachty na Hawaje, Karaiby. Podróżując nie raz za ostatnie pożyczone pieniądze, łapiąc pracę w najróżniejszych stoczniach i klubach jachtowych całego świata, udowadniała, że jeśli się bardzo chce, można naprawdę wiele.
Jak sama mówi, wszystko to było możliwe dzięki wierze w szansę, jaką daje świat odważnym, mającym chęci do nauki od najlepszych i nieustannej inwestycji w siebie. Zawsze było jej mało. W przerwach między przemierzaniem wód znalazła czas, aby zdobyć prawo jazdy na ciężarówki i motocykl, licencję na paralotnię, zgłębić tajniki nurkowania oraz zatopić się w windsurfing, snowboard, konie, tenis... Dziś jest gdzieś na wielkiej wodzie podczas swego wymarzonego samotnego rejsu dookoła świata, jako jedna z najmłodszych Polek w historii, jednocześnie pomagając chorym dzieciom spełniać ich marzenia.
Dane podstawowe:
Jachtowy Sternik Morski
Jachtowy Sternik Motorowodny
Radiooperator w służbie morskiej:
LRC (GMDSS)
Obsługa elektroniki jachtowej:
GPS, Navtex, Radary, Plotery itd.
Certyfikaty Akademii Morskiej w Gdyni w zakresie kursów STCW`95:
a) ratownictwa
b) przeciwpożarowy
c) medyczny
d) bezpieczeństwa
Szkolenie z zakresu samotniczej żeglugi oceanicznej na jachtach klasy Open 60
Wybrane z żeglarskiego CV:
Regaty oceaniczne Sydney - Hobart 2002: V miejsce, Swan 86
Praca w zespole Suthern Spars - przygotowanie jachtów do regat America's Cup
Praca w stoczni jachtowej Carl Vaughan III (St. Marten - Karaiby)
Akcje charytatywne "Rejs z Nataszą" wraz z fundacją Anny Dymnej "Mimo Wszystko"
Dostawy jachtów: Australia - Hawaje, Nowa Zelandia - Karaiby, Karaiby - Europa - Karaiby
"Za dwadzieścia lat bardziej będziesz żałował tego czego nie zrobiłeś, niż tego co zrobiłeś. Wiec odwiąż liny, opuść bezpieczną przystań. Złap w żagle pomyślne wiatry. Podróżuj. Śnij. Odkrywaj."
M. Twain
Wszystko zaczęło się prawie 10 lat temu. Zobaczył w telewizji film "White Squal" z Jeffem Bridgesem, popukał palcem w ekran telewizora i pomyślał - ja też tak chcę! Film opowiadał o grupie kanadyjskich licealistów spędzających 6 miesięcy na pokładzie wielkiego żaglowca w ramach tzw. Szkół pod Żaglami. Pozostawał tylko jeden mały problem - w Polsce nikt już takich rejsów nie organizował.
"Jak to! Ja nie dam rady?!"
Chciał pływać. W doborowym towarzystwie, długo, daleko i na wielkim żaglowcu. Jedyna możliwość, aby nie płacić za to bajońskich sum - zostać oficerem. Zaczął się szkolić, odkładać pieniądze na kolejne kursy, rejsy morskie, staże. Bałtyk, Morze Północne, Adriatyk, Biskaje, Atlantyk. Jachty małe i duże. Pewnego dnia, stojąc trzebieskim Jurandem w Szczecinie, zacumowali u boku Fryderyka Chopina - najpiękniejszego z polskich żaglowców. Statek był wówczas własnością Kredyt Banku, woził głównie biznesowe wycieczki i szans na dalekie wyprawy nie było. Na pokładzie spotkał jednak niezwykłego człowieka - ś.p. Toni był na Chopinie II oficerem, trochę opowiadał, trochę wypytywał - zaprosił go do załogi szkieletowej. Z małych i średnich jachtów przesiadł się na żaglowiec. Rok później Europejska Wyższa Szkoła Prawa i Administracji kupiła Chopina. Na jego pokład wróciły też dalekie wyprawy.
W wieku 17 lat był juz skipperem. Na wrześniowy Bałtyk wybrał się kilkumetrowym Coriolisem wyczarterowanym z SKZ Politechniki Warszawskiej. Szkoła życia. Dał radę. Mijał czas, mile morskie, przybywało lat, patentów i doświadczenia. Pływał rekreacyjnie, komercyjnie, prowadził wyprawy i dostawy jachtów. Wreszcie w pochmurny listopadowy poranek w jego ręce trafił patent jachtowego sternika morskiego. Chwilę później zaproszono go do salonu kapitańskiego Fryderyka Chopina - został oficerem. Dziś, mając za sobą ponad 25 000 mil morskiej żeglugi oraz cała plejadę zdobytych od tego czasu uprawnień i doświadczenia, wie jedno - na świecie nie ma rzeczy niemożliwych!
Dane podstawowe:
Kapitan Jachtowy
Kapitan Motorowodny
Radiooperator w służbie morskiej:
SRC (GMDSS)
Młodszy Instruktor Żeglrastwa PZŻ
Instruktor Żeglarstwa ISSA
Płetwonurek AOWD Padi
Obsługa elektroniki jachtowej:
GPS, Navtex, Radary, Plotery itd.
Certyfikaty Akademii Morskiej w Gdyni w zakresie kursów STCW`95:
a) ratownictwa
b) przeciwpożarowy
c) medyczny
d) bezpieczeństwa
Wybrane z żeglarskiego portfolio:
Oficer nawigacyjny sts Fryderyk Chopin oraz sts Pogoria
Instruktor żeglowania na wielkich żaglowcach podczas resjsów International Uppsala Universitet oraz kandydatów do Szkół pod żaglami - sts Fryderyk Chopin
Współorganizator i współprowadzący podczas akcji charytatywnej "Rejs z Nataszą" wraz z fundacją Anny Dymnej "Mimo Wszystko"
Wyprawy żeglarskie i dostawy jachtów:
Bałtyk, Morze Północne, Biskaje, Atlantyk, Adriatyk
Organizacja rejsów komercyjnych dla firm i osób prywatnych: cały świat
PIOTR SEREDYŃSKI
vel. Serek
"Jeśli chcesz zbudować statek, nie zbieraj ludzi, by rąbali drwa i ostrzyli narzędzia, ani też nie przydzielaj robót i nie rozdawaj zadań. Naucz ludzi tęsknoty za bezkresnym morzem."
Antoine de Saint-Exupery
Pływa od 20 lat, choć pierwszy patent zrobił 9 lat temu. Od czasu, gdy zasmakował wody, żegluje nałogowo. Jest nauczycielem informatyki, żeglarstwa i motorowodniactwa, organizatorem rejsów na Morzu Północnym, we Włoszech, Chorwacji i na Mazurach. Jest pedagogiem, więc na każdym rejsie znajdzie się jakiś "dydaktyczny smrodek" ;-) Uwielbia uczyć i pracować z młodzieżą. Ostatnio może to robić na wodzie. Czyż można chcieć czegoś więcej? :)
Dane podstawowe:
Kapitan Jachtowy
Kapitan Motorowodny
Młodszy Instruktor Żeglarstwa PZŻ
Instruktor Żeglarstwa ISSA
Instruktor Motorowodny PZMWiNW
Instruktor Dyscypliny Sportu MS w sporcie motorowodnym
Operator radiowy w służbie morskiej SRC (GMDSS)
Obserwator radarowy ARPA
Wybrane z żeglarskiego portfolio:
Organizacja i porwadzenie rejsów morskich - Morze Północne, Chorwacja, Włochy
Organizacja wyprawy Blue Water Clubu dookoła Morza Północnego (lipiec-sierpień 2008)
Wyprawy żeglarskie: Bałtyk, Morze Północne, Adriatyk
ŁUKASZ DUWADZIŃSKI
vel. Waf
"Patrzcie jak ja pływam! Piszczało maleństwo ze środka kałuży i w tej samej chwili, zostało zniesione przez wartki prąd do następnej kałuży."
A. A. Milne - Kubuś Puchatek, rozdział 8
Gatunek: Waf nie-pospolity Podgatunek: Człowiekowate uśmiechnięte Misja: Dawać radość ;) Znaki szczególne: Ostatni żyjący przedstawiciel stada Zimnolubnych weteranów. Niejednokrotnie posądzany o wspólny genotyp z Kubusiem P. i ciemne interesy z Zębową Wróżką. Przez niektórych antropologów uznawany za brakujące ogniwo między pingwinem a Wielką Stopą. Lubi żeglować tam, gdzie jest zimno i właśnie dlatego w Chorwacji często można go spotkać z głową w lodówce. W żeglarstwie najbardziej ceni pełną miskę w kambuzie i niezawodnego podczas powrotów z tawerny autopilota ;) Obszar występowania: Morze Liguryjskie, Tyrreńskie, Adriatyk, Atlantyk, Morze Barentsa, Morze Arktyczne, Bałtyk, Ocean Arktyczny, Ocean Zegrzyński ;) i inne bliżej niezbadane zbiorniki wodne.
Od 15 lat żegluje po morzu, bo jak sam mówi, "nie ma tam komarów i można bezkarnie jeść czosnek w dużych ilościach ;)". Dusza towarzystwa. Na swoim koncie poza debetem ma m.in.:
- Nagrodę Rejs Roku 2004 (pod kpt. Przemysławem Mączkowskim) za pionierską wyprawę po lodowatych wodach Arktyki (wokół Archipelagu Spitsbergen, a następnie do wysp Ziemi Franciszka Józefa), gdzie załoga "pierwszego drewnianego lodołamacza" (jacht s/y Politechnika) jako pierwsza poniosła biało-czerwoną banderę.
- Wyprawę żeglarską wzdłuż wybrzeży Europy i Afryki.
- Od 16 roku życia intensywne oranie Bałtyku, Morza Północnego, Biskaji, Atlantyku i Morza Śródziemnego podczas klubowych, prywatnych i komercyjnych rejsów morskich w różnym wydaniu.
A tak poza tym, robi też pyszny smalczyk ;)
Dane podstawowe:
Kapitan Jachtowy
Morski Sternik Motorowodny
Młodszy Instruktor Żeglarstwa PZŻ
Instruktor Żeglarstwa ISSA
Operator radiowy w służbie morskiej SRC (GMDSS)
Wybrane z żeglarskiego portfolio:
Nagroda Rejs Roku 2004 za wyprawę wokół Arktyki
Organizator rejsów na wielkich żaglowcach (sts Pogoria)
Oficer wachtowy na żaglowcach sts Pogoria oraz sts Fryderyk Chopin
Instruktor na śródlądowych i morskich kursach żeglarskich
Kapitan podczas rejsów morskich od Bałtyku po Morze Śródziemne
DARIA
BLOCH-LEWANDOWSKA
vel. Dasia
"Jeżeli chce się coś osiągnąć, można to zrobić.
Wszystko jest kwestią umysłu, nie ma tu znaczenia to,
czy jest się kobietą czy mężczyzną."
Sam Davies
po zdobyciu trzeciego miejsca
w regatach wokołoziemskich Vendee Globe
W czasach wielkich żaglowców uważano, iż kobiety na statku przynoszą statkowi i załodze nieszczęście. Niektórzy kapitanowie traktowali obecność kobiet na pokładzie jako "diabli balast". Marynarze skrobali zaś ślady kobiecych stóp na pokładzie. Tłumaczy się to tym, że personifikowali oni statek z kobietą. Sądzono, że statek mógłby być zazdrosny o kobietę znajdującą się na pokładzie, w związku z czym okazałby swój gniew i stałoby się nieszczęście... Czasy się jednak zmieniły... :)
Na jacht przez przypadek i przyjaciela. Gdy miała 14 lat, nie wiedziała gdzie i jak spędzić wakacje. Dostała propozycję spłynięcia Nogatem z Malborka nad Zalew Wiślany (swoją drogą piękna trasa!). Nie wiedziała, jak wyciągnąć wodę ze skrzynki mieczowej i po co ma drapać maszt. Rozpoczęła się wielka miłość, obfitująca w bieganie ze szlifierką, szkolenia, egzaminy, kolejne patenty, rejsy i przede wszystkim doświadczenie.
Niestraszna jej odkręcająca się śruba silnika, zerwane sterociągi i inne jachtowe atrakcje. Nie przekroczyła jeszcze ćwierć wieku, a pływa po morzach, wypuszcza spod swoich instruktorskich skrzydeł tabuny żeglarzy i młodszych instruktowrów, a teraz wzięła się za najmłodszych i wychowuje ich na przykładnych marynarzy.
Uwielbia dobrą kuchnię na rejsie (świeże rybki, owoce morza, lokalne warzywa, oliwy i inne żeglarskie trunki). Na co dzień jest nauczycielem, oligofrenopedagogiem (uwaga, można sobie na tym język połamać ;) i logopedą. W chwilach wolnych od pracy i żeglarstwa jeździ na nartach i szwęda się po świecie (ostatnio opowiadała, że na Filipinach ciągle wożą kozy pod pokładem - wiecie po co... :).
Obsługa elektroniki jachtowej:
GPS, Navtex, Radary, Plotery itd.
certyfikaty Akademii Morskiej w Gdyni w zakresie kursów STCW`95:
- Indywidualnych Technik Ratowniczych
- Ochrony przeciwpożarowej
- Elementarnych zasad pierwszej pomocy medycznej
- Bezpieczeństwa własnego i odpowiedzialności wspólnej
Szkolenie PCK z zakresu pierwszej pomocy przedmedycznej
Wybrane z żeglarskiego portfolio:
Prowadzenie rejsów morskich po Bałtyku i Adriatyku
Prowadzenie rejsów po śródlądowych wodach Polski i Szwecji dla dzieci, młodzieży i dorosłych
Coroczna organizacja spływów rzekami oraz przeprowadzanie jachtów z Mazur nad Zalew Zegrzński
Prowadzenie szkoleń na stopień Młodszego Instruktora Żeglarstwa
Nauczyciel Akademicki podczas obozów studenckich Akademii L. Koźmińskiego - prowadzenie zajęć żeglarskich
Organizacja warsztatów żeglarskich dla dzieci w Niepublicznej Podstawowej Szkole Montessori (współpraca ze Stowarzyszeniem Edukacja Pod Żaglami)
Wyprawy:
a) żeglarskie: Bałtyk, Morze Północne, Adriatyk
b) lądowe, wodne i powietrzne: Chiny, Laos, Wietnam, Filipiny, Chorwacja, Szwecja, Dania, Finlandia, Niemcy, Litwa, Słowacja
PIOTR LEWANDOWSKI
vel. Złoty
Tożsamość to historia,
a historia to nasze życie codzienne,
tyle że jedną sekundę temu.
Swoje pierwsze kroki w żeglarstwie zaczął stawiać w 1991 roku w Warszawskim Pałacu Młodzieży, gdzie dzięki wspaniałym i wyrozumiałym instruktorom uzależnił się od pływania. Każdą wolną chwilę spędzał w szkutni, remontując klubowy sprzęt, oraz na zalewie Zegrzyńskim, wprowadzając w arkana żeglarstwa młodszy narybek.
Każdego roku przeznaczał dwa miesiące na obozy wędrowne Narwią i Pisą z Zalewu Zegrzyńskiego na Mazury i z powrotem. Szkolił też żeglarzy w Pieczarkach i wielu innych miejscach na Mazurach.
Pierwszy kontakt z Neptunem i słoną wodą czekał na niego na greckich Cykladach, potem był wrześniowy Bałtyk na Warszawskiej Nike, Morze Północne na Freji, Zawisza Czarny na Biskajach, słoneczna Chorwacja i 11 Beauforta pod Bornholmem. W sumie nazbierało się ponad 13 000 mil na różnych jachtach i akwenach.
Absolwent Turystyki i Rekreacji ALMAMER, pedagog po UW, wychowawca dzieci i młodzieży. Konsekwentny i "upierdliwy do bólu" instruktor (OMC instruktorów żeglarstwa). Wymagający lecz życzliwy. Bardzo towarzyski :). Zawodowy żeglarz spędzający na wodzie do sześciu miesięcy w roku.
Kucharz z zawodu i zamiłowania. Pływał w tej roli m.in. na pokładzie Zawiszy Czarnego i Pogorii. Koneser slow food-ów i trunków wszelakich. Podróżnik. Pasjonat wypraw trampingowych i górskich wędrówek. Miłośnik dwóch desek. Założyciel i członek zespołu szantowego "Abordaż". Posiadacz wszelkich możliwych patentów i licencji PZŻ i PZMWiNW.
Instruktor sportu motorowodnego i żeglarstwa MENiS
Instruktor Motorowodny PZMWiNW
Sternik lodowy
Ratownik Wodny WOPR
Kurs pierwszej pomocy medycznej
zgodny z IMO
Kurs KPP oraz STCW 95
Licencja na holowanie narciarza i statków powietrznych PZMWiNW
Operator dalekiego zasięgu LRC (GMDSS)
Sędzia Pływania I klasy PZP
Młodszy marynarz, pilot wycieczek, kierownik i wychowawca koloni
Wybrane z żeglarskiego portfolio:
Rejsy morskie na Bałtyku, Morzu Północnym, Biskajach, we Włoszech i w Chorwacji
Prowadzenie rejsów po wodach wewnętrznych Szwecji.
Organizacja i realizacja wypraw trampingowych (38 krajów - m.in. Tajlandia, Malezja, Indonezja, Filipiny...)
Prowadzenie szkoleń żeglarskich i instruktorskich
Doświadczenie szkutnicze oraz bosmańskie
Organizacja i prowadzenie wpływów i spływów z na trasie Zegrze - WJM - Zegrze
Prowadzenie szkoleń motorowodnych
Organizacja i prowadzenie rejsów śródlądowych
Wieloletnia praca szkoleniowo wychowawcza z dziećmi i młodzieżą
PIOTR JODKOWSKI
Kapitan jachtowy, kapitan motorowodny, instruktor żeglarstwa PZZ, instruktor motorowodny PZMWiNW, świadectwo radiooperatora oraz komplet kursów STCW. Doświadczenie dydaktyczne zdobywał, prowadząc rejsy morskie i szkolenia w renomowanych szkołach żeglarstwa oraz organizując własne wyprawy.
Ostatnio zastępca kapitana na żaglowcu sts Fryderyk Chopin oraz etatowy kapitan żaglowca s/y Gedania.
Absolwent wyższych studiów ekonomicznych, studiował także fotografię. Z żeglarstwem związany od dziecka, z Morzem od siedemnastego roku życia. Zaszczepioną przez Ojca pasję zmienił w sposób na życie. Uczestnik i organizator wielu rejsów morskich, podczas których przemierzył kilkadziesiąt tysięcy mil morskich, przekraczając północny krąg polarny oraz przepływając Atlantyk. Swoje pierwsze kroki na morzu stawiał pod wodzą "Starych Kapitanów", którzy nauczyli go szacunku dla potęgi Morza, a także pokazali, skąd należy rwać włos do fajki...
PIOTR CHMIELOWSKI
Lubi naprawiać łódki i psuć kobiety - w czasie gdy naprawia łódki, kobiety psują się od czekania. Uparcie próbuje zabrać na każdy rejs zapasową łódkę w bagażu podręcznym.
Prawie gentleman - wie coś o wszystkim, ale jeszcze nie zdecydował, o czym chce wiedzieć wszystko. Odkąd w Szkocji zobaczył smoki chodzące w mini po ulicy, preferuje sródziemnomorski klimat i urodę.
Lubi uczyć... po swojemu. Nie gra, nie śpiewa, ale wie, kiedy włączyć szanty, kiedy zrobić drinka, a kiedy pójść spać :) Jak mu kiedyś wpisano w dzienniku jachtowym - "Kapitan Ci ojcem, matką i
burdelmamą" ;-).
A tak poza tym... Sprawdźcie zresztą sami! :)
Dane podstawowe:
Kapitan jachtowy
Kapitan motorowodny
Sternik lodowy
Instruktor żeglarstwa PZŻ
Instruktor żeglarstwa ISSA
Radiooperator w służbie morskiej:
LRC (GMDSS)
Operator radaru - ARPA Poziom Operacyjny
Obsługa elektroniki jachtowej:
GPS, Navtex, Radary, Plotery itd.
Wybrane z żeglarskiego portfolio:
Organizator i kapitan podczas rejsów morskich na Bałtyku, Morzu Północnym, w Chorwacji, Grecji i innych rejonach basenu Morza Śródziemnego
Bojerowy lodorozcinacz i grzańcootwieracz na Zalewie Zegrzyńskim
13.800 Mm i 3300h żeglugi
w tym 1460h kapitańskich
WIESIEK BARTOSIEWICZ
Późna jesień.
Siedzę przy oknie i patrzę na liść
pędzący w ślizgu po kałuży...
Zamykam oczy, i płynę pięknym żaglowcem...
Dawno, dawno temu (a dinozaury biegały wtedy jeszcze w ogródku... ;) brat wciągnął go za uszy na Cadeta, na którego pokładzie złapał nieuleczalną chorobę przenoszoną wiatrem - żeglarstwo. Nieco później przyszedł czas na szkółkę regatową, (OK Dinghy, Hornet, FD) po czym, gdy miał niespełna 17 lat, zaczął szkolić na obozach LOKu i jak to sam określa - "paszło". Instruktor żeglarstwa, jachtowy sternik morski, kapitan... - "40 lat na morzu zamknięte w jeden dzień...".
Na kresach, skąd pochodzi, mówią, że "w tym wieku to już nawet konie nie żyją" - wbrew powszechnej opinii trzyma jednak formę i przez wszystkie te lata nie odpuścił ani jednego sezonu na wodzie. Od 20 lat prowadzi swoją szkołę żeglarstwa, a "między palcyma" przeleciało mu ponad 2000 żeglarzy i sterników. Swego czasu miał też swoją kapelę szantową, w czasach, w których wielu twierdziło, że szanta to coś z garderoby ;). Na rejsach wieczorami chętnie powyje do księżyca przy gitarze i harmonijce, łamiąc niejedno kobiece serce ;). Przede wszystkim wie jednak jak zaparkować w Chorwacji 50-stopowy jacht w miejscach, w których oficjalne mapy mówią jedynie o 1,5 metra głębokości; przy małych kejach na 2-3 jachty czekają już na niego znajomi Chorwacji z uśmiechem na twarzy i buteleczką lokalnych przysmaków :).
Dane podstawowe:
Kapitan jachtowy
Kapitan motorowodny
Instruktor żeglarstwa PZŻ
Ratownik WOPR
Radiooperator w służbie morskiej:
SRC (GMDSS)
Obsługa elektroniki jachtowej:
GPS, Navtex, Radary, Plotery itd.
Wybrane z żeglarskiego portfolio:
35 lat szkolenia żeglarzy i sterników (głównie młodzieży) w tym osób:
- niepełnosprawnych
- głuchoniemych
- niedowidzących
- z porażeniem mózgowym
Organizator i skipper podczas niezliczonych rejsów morskich w Chorwacji i na Bałtyku
ARMAND ŻUKOWSKI
vel. Armata
Jeden z tych, którzy mało mówią (o sobie), a dużo robią. Dusza towarzystwa. Jak mawiają jego załoganci - "Skipper wiodący", zaangażowany w rejs i integrację załogi na 300%.
Zawsze daje z siebie wszystko od strony żeglarskiej, organizacyjnej i towarzyskiej. Pływał już z połamanymi rękami i skręconymi kostkami, bo wizyta w szpitalu "zmieniłaby załodze trasę a nie bolało w sumie za bardzo" ;-). Noszony na rękach na każdym spotkaniu porejsowym.
Zaangażowany w polską zimową kadrę olimpijską niepełnosprawnych. Współorganizator warsztatów harmonijkowych pod żaglami.
Widywany ostatnio na wodach Chorwacji, Grecji, Bałtyku, Wyspach Kanaryjskich, Karaibach i morzu Liguryjskim.
Dane podstawowe:
Jachtowy sternik morski PZŻ
Sternik motorowodny
Radiooperator w służbie morskiej: SRC (GMDSS)
Płetwonurek CMAS
Ratownik WOPR
Instruktor sportów wodnych AWF
Instruktor rekreacji i sportu niepełnosprawnych
Obsługa elektroniki jachtowej:
GPS, Navtex, Radary, Plotery itd.
ADAM PIWOWARCZYK
- kapitan jachtowy
- radiooperator w służbie morskiej:SRC (GMDSS)
- obsługa elektroniki jachtowej:
GPS, Navtex, radary, plotery itp.
"On - żeglarz, w poszukiwaniu portu przenosi się z pokładu na pokład. Szczęśliwy, gdy swoim statkiem wyrusza za horyzont dnia dzisiejszego,
na bezmiary świata.
Mając gwiazdy za przewodnika, z Posejdonem za pan brat, upatruje ziemi obiecanej, by z westchnieniem ulgi, opuścić niepewny grunt i zręcznie, omijając rekiny czasu,
dotknąć przeznaczenia."
zasłyszane
Przygodę z żeglarstwem rozpoczął w 1993 roku w starej dobrej szkole żeglarstwa Jarka Jarmułowicza nad jeziorem Pogoria, w Dąbrowie Górniczej. Tam szkolił się sam, a potem szkolił innych. W 1995 roku zaczął pływać po morzu i tak mu już zostało. Od ponad 10 lat z powodzeniem prowadzi rejsy morskie od Bałtyku po Morze Śródziemne, ciągle szukając tej jednej, niezapomnianej wyprawy... Człowiek, którego cierpliwość w obliczu setek powtarzających się pytań załogantów przeszła już do historii, tak jak i nietuzinkowe poczucie humoru na co dzień.
A także: Darek Skorowski, Bartek Hulewicz, Maciej Chatłas, Marcin Magiera, Jacek Atroszko, Piotr Nowacki, Tomek Jastrzębski i inni (profile w przygotowaniu)
Kontakt:
Blue Water Club www.BlueWaterClub.pl
e-mail: info@bluewaterclub.pl tel.: +48 518 483 217 (pn - pt, 09:00 - 17:00)
strefa czasowa: UTC + 01:00
skype: blue.water.club
Wszelkie prawa zastrzeżone. Powyższe informacje nie stanowią oferty handlowej. Powyższe informacje mają jedynie charakter orientacyjny i nie stanowią informacji pisemnych. Powyższa propozycja nie jest ofertą a jedynie zaproszeniem do zawarcia umowy. Mapa strony: sitemap
Tomasz Janisiewicz: Bardzo udany rejs morski, w czasie którego było dużo żeglowania. Kapitan jachtu fantastyczny, z bardzo dużą wiedzą, świetnie dbający o atmosferę podczas rejsu. Zawsze przyjazny, zawsze uśmiechnięty :)
Więcej opinii o naszych rejsach morskich znajdziesz tutaj: opinie załogantów